L’Hospital Comarcal d’Amposta tancarà definitivament el seu servei de parts el pròxim 1 de juny, segons ha avalat el Consell d’Administració del centre i va confirmar el nou director gerent de l’hospital, Carlos Tobar, en una entrevista a l’emissora municipal en què va desgranar tota una estratègia concebuda per a reduir el dèficit que arrossega el centre hospitalari, de propietat municipal, i que oferix majoritàriament un servei públic que l’actual equip de govern de l’Ajuntament ha arribat a denunciar que està infrafinançat per part del Departament de Salut. L’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs se va queixar a finals de l’any passat que en els dos últims exercicis la Generalitat no havia compensat el centre per l’activitat que assumia més enllà de la contractada amb el CatSalut. Posteriorment, en una entrevista amb esta publicació al gener, Tomàs va explicar que, després de negociar-hi, Salut havia injectat un milió d’euros a l’hospital a canvi de redimensionar o reajustar serveis, i aquí és on s’emmarca la supressió del servei de parts, poc utilitzat i privat, és a dir, sense cap cobertura en este cas per part de Salut. Només 30 dones utilitzarien cada any este servei, que suposaria una càrrega anual de mig milió d’euros per als comptes hospitalaris, que arrosseguen un dèficit de més d’un milió. “Si no garantim l’equilibri econòmic, posem en risc el futur de l’hospital”, ha afirmat el nou gerent.
Se manté, això sí, tota l’atenció ambulatòria: l’hospital continuarà fent el seguiment de l’embaràs i mantindrà programes d’èxit com el ioga per a embarassades.
Tobar també va explicar que s’ha apostat per una nova estructura més àgil, en reduir les direccions de set a quatre, per a millorar la comunicació i l’eficiència. Se faran ajustos de personal i es refinançarà el deute. El servei de parts se va reprendre fa tres anys a l’hospital d’Amposta després de l’aturada forçosa per la pandèmia, però les dades d’activitat no han sigut suficients per a mantindre la viabilitat de la unitat d’obstetrícia.
L’alcalde Tomàs, en unes declaracions a Canal TE, ha abundat en els plantejaments fets per l’alcaldessa de Tortosa Mar Lleixà i reclama un nou model de gestió dels hospitals municipals. Una de les opcions plantejades seria l’assumpció per part de l’empresa pública Salut Terres de l’Ebre, que ja gestiona l’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre.
Aval internacional a Radiologia i Laboratori
Els serveis de Radiologia, Laboratori, Anàlisis Clíniques i Transfusions de l’Hospital Comarcal d’Amposta han revalidat el segell internacional de compromís amb l’atenció de màxima qualitat en superar amb èxit les recents auditories externes de la norma ISO 9001:2015. Estos resultats posen de manifest, segons l’Ajuntament, “la solidesa dels processos del centre de salut, l’alta qualificació del seu equip humà i la voluntat constant de millora”. Radiologia disposa d’esta certificació des de l’any 2023 i ara l’ha renovat per primer cop.


