Xavier Castellana, senador d’Esquerra Republicana de Catalunya, ha preguntat a la ministra per a la Transició Ecològica, Teresa Ribera, durant el Ple d’avui, sobre els projectes de parcs eòlics Tivissa 1 i 2; a la vegada que li ha demanat «com pensa reparar la situació de falta de transparència, d’opacitat i de deslleialtat institucional respecte l’Ajuntament de Tivissa».
Castellana li ha recordat que «un any i mig després que el ministeri registrés les sol·licituds d’impacte ambiental de dos megaprojectes d’energia eòlica l’Ajuntament encara no ha tingut cap informació addicional sobre la seua tramitació».
A més li ha fet saber «la preocupació de la ciutadania per no tenir informació sobre les consultes que el ministeri va fer sobre estos projectes»; d’aquí que «l’Ajuntament vulga saber l’estat de la tramitació i les conseqüències que tindran».
La ministra Ribera ha apel·lat, en la seua resposta, a un suposat «malentès perquè el que es va presentar és la proposta prèvia perquè determinés l’abast que havia de tenir l’avaluació d’impacte ambiental, i és en este context quan es van produir les consultes, i des de llavors no hem sabut res més».
Tanmateix la ministra ha reconegut que «esta qüestió, que a vegades genera alarma, ha de ser ben explicada», perquè pot ser que «el promotor guarde el projecte en un calaix o bé si va avant haurà de determinar en un estudi d’impacte ambiental el coneixement d’aquelles preguntes que se li han fet».
Castellana ha agraït a Ribera la informació facilitada, però a la vegada li «ha demanat que quan es paralitzen projectes d’esta envergadura s’informe adequadament a les autoritats municipals».
El senador ha advertit que «no tenir informació és una font de preocupació, i per tant és important que si el projecte està aturat o no s’està tramitant, es confirme a la ciutadania, mitjançant les autoritats pertinents».


