El 40% dels pacients ha fet servir de forma habitual l’eConsulta per contactar amb els professionals de la salut. Este Ć©s el resultat de l’estudi fet pel ColĀ·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Tarragona (CODITA). Segons explica la infermera Laura Donat, la pandĆØmia ha provocat un creixement exponencial de l’Ćŗs d’esta eina. La recerca indica que nomĆ©s 296 persones empraven este canal de comunicació entre l’agost de 2017 fins al mateix mes de l’any 2018. En canvi, en els darrers dotze mesos, ja l’han usat 8.507 usuaris. AixĆ mateix, es destaca que el 100% dels metges del centre analitzat de Reus l’han utilitzat i en el cas de les infermeres s’ha xifrat en el 93,3%, ja que diuen una d’elles ha estat de baixa durant aquest temps.
D’altra banda, 6.495 persones de l’Ć rea bĆ sica han fet servir l’eConsulta mĆ©s d’una vegada, fet que representa el 31,22%, mentre que l’anyĀ 2018 nomĆ©s ho van fer 160, Ć©s a dir, el 0,90%. L’estudi tambĆ© indica que de les 48.209 converses, unes 16.796 -34,84%-Ā han estat iniciades pels sanitaris. Es tracta d’una xifra molt mĆ©s elevada respecte al 2018, quan es van xifrar en 150.
Pel que fa al temps de resposta, el 77,21% de les consultes han estat contestades en menys de 24 hores i en un 86,39% en menys de 48 hores. Això ha generat un creixement exponencial de l’Ćŗs de l’eConsulta, ja que el percentatge de persones que la feien servir en els Ćŗltims tres anys no havia superat el 4%.
Les dades de l’estudi s’ha recollit d’un Centre d’Atenció PrimĆ ria urbĆ de Reus, el qual atĆ©n una població de 20.805 habitants. En el centre hospitalari hi treballen 32 professionals de la salut, disset dels quals són metges i quinze infermeres. El treball Ć©s retrospectiu i s’han revisat dades de l’agost deĀ 2017 fins a l’agost de 2021.


