El cap dels Grup de Recolzament d’Actuacions Forestals (GRAF) i inspector dels Bombers, Marc Castellnou, alerta que la situació al bosc és “extremament complexa” i el risc d’incendi, fins que no baixi l’onada de calor, és “arreu de Catalunya“. Així ho ha afirmat a Catalunya Ràdio, on ha explicat que els boscos estan “estressats” per la situació de calor i sequera. “Realment la pressió que el canvi climàtic està posant és molt gran i el problema no està en la meteorologia, està en els boscos“, ha indicat. Segons ell, aquests dies de calor els preocupa “tot el país” però ha admès que hi ha zones a Catalunya que són “especialment sensibles“. En aquest sentit, ha apuntat a l’Empordà, el Garraf-Penedès i l’interior de les Terres de l’Ebre.
“Són les tres zones que més ens preocupen“, ha afirmat. Castellnou ha concretat que la més crítica és la de Garraf-Penedès perquè és la més seca i que està patint un episodi “extremadament complicat“. Per contra, els està jugant a favor que aquests dies no està fent molt de vent. D’altra banda, ha assenyalat que ja no hi ha “record” de les pluges de maig i juny, que sí que van ajudar a afrontar l’inici d’estiu.
També ha destacat la feina “ben feta” i la consciència sobre el risc en un territori amb un 70% de massa forestal i en les condicions actuals derivades del canvi climàtic.