Dimarts a la tarda va formalitzar-se a Sant Jaume d’Enveja la donació de l’edifici de l’antic Convent de les Germanes Trinitàries que ja és de propietat municipal. D’esta forma, l’Ajuntament, les Germanes Trinitàries i Joan Trias, net de la fundadora, Montserrat de Semenet, van formalitzar la donació. Això permetrà rehabilitar este espai, i destinar-lo a usos socials.
L’acte de donació de l’edifici del Convent es va fer en un acte en el qual van participar desenes de veïns de la població, ja que es tracta d’un edifici que ha estat clau en la història recent del municipi, pel fet que va ser una escola de noies que va formar moltes generacions de dones, també ha estat un lloc de promoció de la cultura i acollint moltes entitats, així com també altres serveis com el centre de dia per a gent gran o el Banc dels Aliments.
Una de les alumnes que van passar pel Convent va ser la mateixa alcaldessa del municipi, Teresa Solsona, que ha explicat que “el poble se sent ja “com a seu” este edifici, però que calia fer el pas de formalitzar-ne la donació per afrontar la seua rehabilitació.”
En representació de les germanes Trinitàries, Doris Balarezo ha explicat que “la congregació ha aprovat dur a terme esta donació, ja que permetrà deixar el convent al servei del poble.” El Convent, a més de servir d’escola va ser també la casa per moltes monges de les Germanes Trinitàries. Durant 70 anys n’han passat una trentena, l’última Caridad Masià.
D’esta manera, l’Ajuntament treballa en el projecte de remodelació i en trobar subvencions que permeten iniciar les obres. La fita és que l’any vinent, per celebrar les vuit dècades de l’edifici, les seues portes tornen a estar obertes.