Adif ha posat en servei els nous sistemes de gestió de trànsit en el ramal d’ample convencional L’Aldea-Amposta-Tortosa, que han representat una inversió superior als 3,5 milions d’euros.
L’objectiu d’estes actuacions és dotar esta línia, per la qual circulen els serveis de la línia R16 de Rodalies i els serveis públics de Mitjana distància València-Tortosa-Barcelona, de nous sistemes més moderns per a la gestió de la circulació, així com de sistemes de senyalització i comunicacions de major fiabilitat. D’esta manera, s’incrementaran els paràmetres de disponibilitat, funcionalitat, eficiència i eficàcia de l’explotació ferroviària.
Les obres han contemplat la renovació integral dels sistemes per uns altres més moderns en les estacions de Tortosa i Campredó.
També s’han muntat nous sistemes videogràfics per al comandament local dels enclavaments i s’adequarà el de l’estació de L’Aldea, i s’han instal·lat nous elements de camp en les estacions de Tortosa i Campredó, com a senyals lluminosos laterals, senyals alfanumèrics indicadors de direcció, caixes de terminals, comptadors d’eixos, o accionaments.
D’altra banda s’ha actualitzat el sistema existent, Bloqueig Automàtic en via Única amb control de trànsit centralitzat (BAU amb CTC), entre les estacions de L’Aldea i Tortosa, la qual cosa permet una major flexibilitat de l’explotació ferroviària, i s’ha desplegat una nova xarxa de cablejat per a les instal·lacions de seguretat.
L’actuació té com a objectiu millorar les instal·lacions ferroviàries augmentant els seus paràmetres de qualitat, disponibilitat, durabilitat i solidesa, contribuint a incrementar el confort, eficàcia, fiabilitat i regularitat del trànsit ferroviari en el tram Tortosa-L’Aldea.
L’actuació té com a objectiu millorar les instal·lacions ferroviàries augmentant els seus paràmetres de qualitat, disponibilitat, durabilitat i solidesa, contribuint a incrementar el confort, eficàcia, fiabilitat i regularitat del trànsit ferroviari en el tram L’Aldea-Amposta-Tortosa. D’esta manera, es pretén millorar l’explotació ferroviària, racionalitzar les necessitats de manteniment i reduir la probabilitat d’incidències relacionades amb la infraestructura ferroviària. El projecte s’emmarca en l’execució del Pla de Rodalies.