L’Ajuntament d’Amposta va iniciar fa unes setmanes les obres de construcció del Casal per a la gent gran i centre cívic, a la cruïlla dels carrers Sebastià J. Arbó, passeig de la Generalitat i carrer de la Galera, en una pastilla de terreny propera al CAP i a l’estació d’autobusos.
El nou casal permetrà donar resposta a una reivindicació històrica dels jubilats d’Amposta, que actualment estan ubicats en un edifici propietat de l’Hospital Comarcal i que ha quedat petit per a les activitats que s’hi fan, ja que l’entitat compta amb 1.500 socis.
Amb una superfície construïda de prop de 1.400 metres quadrats, el nou local està projectat en dos plantes: una planta baixa i un primer pis. A la planta baixa, a més de l’accés, s’hi ubicarà el bar cafeteria, els serveis i una gran sala polivalent apta per a activitats de lleure, reunions, i ball de més de 500 metres quadrats. També una zona de magatzem i una petita cuina. A la primera planta s’hi ubicaran una sala de reunions, un gimnàs, dos despatxos i dos aules, entre d’altres. “La gent gran hi podrà fer el ball dels diumenges que ara fan a la Lira que se’ls queda menut i no està en les condicions que ells volen”, ha recordat l’alcalde, Adam Tomàs, a la vegada que ha insistit que hi haurà espai per a fer activitats de ioga i gimnàs. A més, l’espai comptarà amb un espai polivalent per a fer la funció de centre cívic.
El nou casal mantindrà el nom de Ruiz Salgado i, en un futur, l’Ajuntament no descarta fer servir la cuina per a prestar un servei de menjador social.