HomeSense categoriaConfusió en Afers Socials de la Generalitat sobre les dades de...

Confusió en Afers Socials de la Generalitat sobre les dades de morts a les residències de gent gran a les Terres de l’Ebre per Coronavirus

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya  s’ha vist obligat a rectificar les dades de morts per coronavirus a les residències de gent gran de les Terres de l’Ebre, una dada que havia creat cert malestar en els centres ebrencs perquè no eren xifres reals, i pensaven que podrien crear una alarma injustificada. Segons diu el comunicat oficial  d’avui, “havia un error en les dades que ens va reportar una residència la setmana passada. No s’han produït 6 morts a les Terres de l’Ebre, com havíem informat anteriorment, sinó 1”. Es tracta d’un home, d’una residència de  Deltebre, que va morir a l’Hospital de la Santa Creu de Jesús. 
El mateix comunicat informa que, amb dates tancades a 6 d’abril, i segons la informació que els fan arribar els propis centres, hi ha 1.736 persones que viuen a residències de gent gran que tenen diagnòstic de coronavirus. Aquestes persones estan aïllades, estan sent tractades i la seva atenció segueix els protocols marcats pel Departament de Salut. A més, 393 residents estan hospitalitzats.

A Catalunya hi ha un total de 64.093 persones grans que viuen en places residencials públiques i privades. Fins a aquesta data s’han confirmat també que són 252 les residències amb persones diagnosticades de coronavirus i 355 amb persones amb simptomatologia. El sistema català està format per 1.073 residències de gent gran.

Pel que fa als i les professionals, 4.380 estan aïllats o tenen simptomatologia, d’un total de més de 75.000. Des del 15 de març, han mort per coronavirus 909 persones residents, segons ens han informat els mateixos centres. Cal tenir en compte que habitualment durant el cap de setmana responen menys residències, per això el creixement d’avui no es pot atribuir únicament a les darreres 24 hores. L’any 2019 van morir a les residències de gent gran de tot Catalunya 10.979 persones, i l’any 2018, 11.402 persones, el que suposa un mitjana mensual de més de 900 defuncions.

L’emergència sanitària que vivim pel Covid-19 ha posat els centres residencials d’atenció a les persones, especialment les de gent gran, en una situació complexa. Són centres on es concentra un col·lectiu molt vulnerable per la seva edat avançada –l’edat mitjana dels residents és de 84 anys-, la majoria dependents i grans dependents, i on el 90% presenten malalties prèvies. Aquest quadre detalla la situació de les residències de gent gran del país:

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies