HomeCulturaEl 10è aniversari de la Batuxaik, un dels esdeveniments més esperats a...

El 10è aniversari de la Batuxaik, un dels esdeveniments més esperats a la Ràpita

Este dissabte 29 de juny, la Ràpita serà el punt de reunió per a tots els que vulguen celebrar el 10è aniversari del grup de percussió Batuxaik. S’han programat més de 20 actes de tot tipus orientats a totes les franges d’edat totalment gratuïts.

El director de la Batuxaik, Kevin Sancho, en una entrevista per al Setmanari l’Ebre, explica els orígens del grup de percussió. Batuxaik va néixer de manera totalment improvisada després que la colla de diables Diabmonis els demanés crear un grup de percussió quan van quedar-se’n sense. “Vam començar sent part de la colla de diables i al cap d’un any ens vam separar tot i que seguim mantenint una bona relació”. El grup està format per 20 músics i 15 socis que sumen les 35 persones que integren l’entitat.

Durant tot el dia, el Parc del Garbí serà l’escenari de la festa des de les 9.30 h fins entrada la matinada. Entre les activitats més destacades hi ha la Festa Imagina Ràdio. “Començarà a les 23 h i és el seu primer cop a la Ràpita i s’espera que vinguen moltes persones. A les 20 h també estrenem el nou espectacle Orígens, actuació amb la que vam representar a la població al concurs internacional Percumón el passat 7 de juny”, explica Sancho. Els assistents també podran fer els seus propis instruments en un taller infantil, així com participar en un torneig d’escacs a càrrec del Club d’Escacs la Ràpita, i gaudir de diverses actuacions, entre elles l’Orfeó Pau Casals a les 11 h o l’actuació de Batuclat, a càrrec de l’alumnat de l’escola Carles III. Destaca també l’actuació del DJ Cel entre les 19 h i les 22 hores.

Se disposarà de diferents furgoteques i una barra amb menjar i begudes durant tota la jornada, i paradetes a càrrec de l’Associació d’Artesans de la Ràpita, Muixes i Engrescats.

Sancho ha indicat que s’espera una assistència d’unes 2.000 persones entre els diferents actes, perquè són les que van assistir al correbar de la Ràpita.

Paula Vidal Bertomeu
Paula Vidal Bertomeu
Estudiant de pràctiques del grau de comunicació de la UOC
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies