HomeEconomiaEl Consell Comarcal del Baix Ebre promou la creació d'un parc d'habitatge...

El Consell Comarcal del Baix Ebre promou la creació d’un parc d’habitatge social a la comarca

El Consell Comarcal del Baix Ebre promou la creació d’un parc d’habitatge social a la comarca que done resposta a les famílies en situació d’especial emergència i amb necessitat d’acompanyament social.

Per fer possible esta iniciativa el president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Xavier Faura, ha signat avui un conveni de col·laboració amb el director d’ Hàbitat3, Xavier Mauri, a través del qual la fundació, impulsada per la Taula del Tercer Sector, posarà a disposició del Consell d’habitatges de la seua titularitat a la comarca.

Paral·lelament, el Consell Comarcal ha signat un altre conveni amb els ajuntaments de Roquetes, l’Ametlla de Mar, Deltebre, l’Aldea i l’Ampolla, els cinc municipis on s’engegarà este projecte.

Tot i que el Consell Comarcal del Baix Ebre no té competències en habitatge social, des de serveis socials s’ha detectat que la situació del mercat d’habitatge i les dificultats financeres provoquen serioses dificultats a moltes persones residents a la comarca.

Actualment, hi ha 42 expedients oberts de processos de desnonament al Baix Ebre. “La situació actual de crisi fa que hi hagi un nombre creixent de persones vivint en habitatges rellogats o pagant lloguers molt allunyats dels seus ingressos amb el risc de ser desnonats per dificultats de pagament”, ha manifestat el president del Consell Comarcal del Baix Ebre.

És per això que el govern comarcal promou un parc d’habitatge social. Concretament, l’ens comarcal dona suport a Hàbitat3 en la cerca immobiliària de l’habitatge i és el responsable de comunicar i adreçar a la Fundació els usuaris susceptibles d’accedir a estos habitatges, per tal que se’ls ofereixi un lloguer social. De moment, el parc d’habitatge social arrenca amb un total de deu pisos, dos a cadascun dels municipis que han signat el conveni. Des de la Fundació Hàbitat3, Xavier Mauri ha destacat que l’acord que firmem avui, el primer amb un consell comarcal, demostra que la suma de recursos pot fer possible l’habitatge social en municipis de comarques, on també és molt necessari.

 “Ni entitats ni ajuntaments poden afrontar sols este problema, però en este projecte sumarem tots: Hàbitat3 aportant pisos gràcies al suport de la Generalitat, els ajuntaments aportant garanties i assumint costos de gestió, i el consell comarcal fent l’acompanyament social que necessiten les famílies allotjades”, ha dit Mauri.

El conveni amb els ajuntaments i Hàbitat3 permetrà fomentar i potenciar el treball en xarxa entre diferents administracions públiques i entitats per tal d’incrementar els recursos en l’àmbit de l’habitatge.

Per la seua banda, els ajuntaments assumiran els possibles impagaments de la renda de les famílies llogateres o els imports derivats del mal ús dels habitatges, entre altres, amb un màxim anual de 2.175 euros.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies