HomeEconomiaEl consell d'alcaldes acull una sessió preliminar del pla de reactivació econòmica...

El consell d’alcaldes acull una sessió preliminar del pla de reactivació econòmica del Montsià

Mostrar les fortaleses de la comarca per aprendre a potenciar-les, aquest és el tema que centra el Pla de Reactivació Econòmica del Montsià que està dissenyant l’Agència de Desenvolupament Local del Montsià en col·laboració amb la Càtedra d’Economia Local i Regional de la Universitat Rovira i Virgili i el finançament del Servei d’Ocupació de Catalunya. Un document viu que estarà disponible per a totes les persones de la comarca durant les properes setmanes.

«Tenim diversitat paisatgística, mar, muntanya, riu i plana, tenim riquesa natural protegida, dos parcs naturals, actius culturals reconeguts com a Patrimoni de la Humanitat, productes primaris excel·lents, sectors industrials específics, ports, sòl industrial disponible, turisme sostenible reconegut, gastronomia reconeguda amb estrelles Michelin, i una ubicació excel·lent, només ens falta explotar-ho», Xavier Farré, departament d’economia de la URV.

El Montsià ha sigut la cinquena comarca de Catalunya que més competències ha guanyat des del 2010, superada pel Barcelonès, el Priorat, la Cerdanya i el Vallès Occidental. La seva ubicació enmig del corredor Mediterrani és una oportunitat per explotar. «El corredor és un gran dorsal de creixement a tota Europa on es preveuen grans inversions. També cal tenir en compte els ítems que s’han revaloritzat amb la pandèmia, com la revalorització del món rural, amb la possibilitat de teletreball, el turisme de proximitat així com el que vol allunyar-se de les grans aglomeracions en busca de destinacions amb poca densitat de turisme. Amb els factors que té actualment la comarca el PIB per capità hauria de ser un 15% superior», destaca Juan Antonio Duro, director de la càtedra d’Economia Local y Regional de la Universitat Rovira y Virgili.

El Pla de Reactivació Econòmica del Montsià és el resultat de dues fases participatives. Primerament, el Pla va passar una fase de diagnosi, basada en indicadors socioeconòmics i més d’una trentena d’entrevistes qualitatives entre agents representatius de la indústria, l’emprenedoria, el tercer sector, les polítiques d’ocupació, el comerç, la restauració i el sector primari. La segona fase va consistir en tres sessions participatives a La Ràpita, Alcanar i Amposta en les que es van treballar  línies estratègiques com l’atenció a les persones, la tecnologia, la comunicació, el comerç, l’educació, el moble, l’administració, la innovació, el model de turisme, la modernització del sector agrari, el patrimoni natural, la formació professional i el mercat de treball.

Properament, es durà a terme una presentació pública del pla amb tots els agents i persones que hi han participat en la seva elaboració.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 30 = 35

Últimes notícies