Torna la segona edició de la Festa del Vapor al Museu del Ferrocarril a Móra la Nova, el 17 i 18 de maig d’enguany, una trobada que vol reunir diferents exemples de tecnologies basades en la màquina de vapor, encapçalades per les locomotores de l’època daurada del ferrocarril.
Un cop més se comptarà amb la possibilitat de fer recorreguts a bord de composicions de les locomotores de vapor Cuco, AM105 i la Sharp 120. A banda hi haurà dos noves composicions en moviment. Una amb la locomotora Olot i els cotxes d’estil modernista C117, C31 i C103, amb parets, sostres i seients de fusta i els seus petits balcons d’accés en els extrems, que van ser construïts entre el 1923 i 1925. Una composició que unirà la nau cotxera amb l’antic economat, un edifici en procés de restauració, mitjançant una nova via mètrica que s’ha construït els darrers mesos. Este material històric ja quedarà de forma permanent al museu, gràcies a una cessió d’FGC. I la segona serà la possibilitat de fer recorreguts a bord de material històric del Museu del Ferrocarril d’Astúries, de Gijón, el qual serà traslladat a Móra la Nova només per a l’ocasió. Se tracta de la seua locomotora de vapor SAF Núm. 1, construïda el 1952, i el cotxe de passatgers HT RN, construït el 1892, un dels pocs de via ampla que es conserven a Espanya. Tot això ambientat gràcies als membres de l’Associació Retrofuturista Nautilus, que aniran caracteritzats d’època.
La Festa vol donar una visió més àmplia de la tecnologia del vapor, que no es limitarà a l’àmbit ferroviari. Per exemple, els Bombers de Barcelona participaran per segona vegada amb una bomba de vapor antiincendis que data del segle XIX i que va ser construïda a Londres per l’empresa Merryweather. Els bombers mostraran el dissabte 17 de maig com apagar un incendi amb esta tecnologia.
La zona de l’economat comptarà amb circuits de ferrocarril a escala i també amb locomotores de vapor que permetran fer recorreguts.