RIBERA D’EBRE // El Senat ha tancat la tramitació del projecte de Llei de canvi climàtic i transició energètica, abans de ser tornat al Congrés perquè s’aprove definitivament, i ha incorporat una esmena, presentada per ERC, que permetrà als ajuntaments participar en les obres públiques d’interès general relacionades amb la construcció, ampliació, reparació, conservació, explotació o desmantellament en centrals nuclears.
Tant ERC com el PSC a les Terres de l’Ebre -els socialistes promouen la llei des del govern espanyol- s’han jactat de la incorporació de l’esmena, que segons el senador tortosí del PSC Manel de la Vega, “té una importància vital per a garantir els recursos per als municipis propers a les centrals nuclears d’Ascó i Vandellòs”.
Segons ERC, el ple del Senat també va aprovar una altra esmena seua per a suprimir una disposició que pretenia establir convenis entre l’Empresa Nacional de Residuos Radiactivos, S.A, S.M.E (Enresa) i els municipis de l’entorn de les instal·lacions nuclears. ERC valora que així “s’evita la invasió de competències municipals”.