Els centres educatius de la Diputació de Tarragona han reprès les classes de forma virtual amb l’objectiu de garantir que tot l’alumnat puga completar el curs acadèmic des de casa, davant la impossibilitat de fer-ho presencialment per la pandèmia generada per la COVID-19. Per fer-ho possible, cada centre ha elaborat un Pla d’Actuació tenint en compte les seues singularitats educatives i amb la coordinació de la Unitat de Gestió Acadèmica dels centres educatius de la Diputació de Tarragona.
Sempre seguint instruccions del Departament d’Educació, i amb l’objectiu de garantir l’accés a l’aprenentatge a tot l’alumnat segons les seues situacions personals, els centres educatius de la Diputació a Tarragona, Reus i Tortosa han elaborat plans individualitzats i personalitzats tenint en compte les possibilitats tecnològiques i de connectivitat de cada estudiant. Així mateix, s’ha dissenyat un pla per a les seues habilitats tecnològiques i el seu context personal.
Els centres han organitzat les activitats amb un horari setmanal marcat i han establert mecanismes per garantir el retorn i els comentaris de les tasques de l’alumnat per part del professorat amb l’objectiu de fomentar la reflexió i l’autovaloració en llur aprenentatge. Per tal de fer-ho possible, cada centre ha escollit els mitjans telemàtics més adients.
A causa de les particularitats dels conservatoris i les escoles de músic pel que fa a la pràctica individual d’instrument, el professorat anima a l’alumnat a gravar-se mentre interpreta les seues obres, així les poden visionar posteriorment i els permet millorar aspectes musicals i posturals. A més, també s’han organitzat classes virtuals individuals amb el professorat per aprofundir i donar suport de forma continuada.
Pel que fa als centres d’educació especial, principalment s’està realitzant el seguiment i acompanyament individualitzat constant de la salut emocional i física de l’alumnat de les famílies. A més, en determinats perfils, s’ha posat a disposició de les famílies i de l’alumnat diversos recursos i materials per realitzar activitats des de casa, i sempre amb l’atenció i supervisió del tutor coordinador. L’objectiu bàsic del pla d’actuació dels centres d’educació especial és acompanyar a l’alumnat i a les famílies, donar continuïtat a la formació global, amb acció educativa i terapèutica, prioritzant el treball d’hàbits i rutines i presentant tasques i activitats orientades a desenvolupar capacitats i competències bàsiques.
A les escoles d’art i disseny, el professorat ha contactat amb l’alumnat mitjançant aules virtuals, ha elaborat i reprogramat contingut transversal entre les diferents unitats formatives i ha reformulat uns nous horaris per impartir les classes. També ha establert que el contacte dels docents amb l’alumnat siga diari, amb una o dues sessions d’una hora o hora i mitja. Per motius d’organització, algunes assignatures de primer curs s’han redissenyat per lliurar el contingut a través de nous projectes, i d’altres s’han reprogramat per incloure-les en el curs vinent. I, pel que fa a les pràctiques que ja s’havien iniciat, es preveu que es puguen finalitzar la primera quinzena de juliol.