HomeSense categoriaEls lletrats del torn de guàrdia de l'Ebre denuncien que se'ls està...

Els lletrats del torn de guàrdia de l’Ebre denuncien que se’ls està vulnerant el dret a la salut durant l’estat d’alarma

Els Juristes de les Terres de l’Ebre per les Llibertats denuncien públicament que s’està vulnerant el dret a la salut dels lletrats del torn d’ofici del partit judicial de Tortosa, Amposta i Gandesa a l’hora d’assistir presencialment els detinguts durant l’estat d’alarma que ha causat l’expansió del coronavirus. Reclamen que en altres partits judicials s’han potenciat els mitjans de comunicació que permeten assistir als detinguts sense requerir el desplaçament físic dels intervinents, garantint així la salut individual i col·lectiva, i s’ha elevat a la Comissió de seguiment del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya la proposta de realitzar les declaracions de detinguts per videoconferència, però, en canvi, als lletrats de l’Ebre se’ls obliga a acudir presencialment a les comissaries.

“Els lletrats i lletrades de l’Associació ens plantem” han assegurat en el comunicat en què recorden la insistent petició sense èxit que s’ha traslladat als organismes competents catalans i espanyols des de la Junta de Govern del Col·legi d’Advocats de Tortosa. En la denúncia pública també expliquen que un dels lletrats va fer acte de presència a les instal·lacions dels Mossos d’Esquadra, “on no se’ns faciliten equips de protecció i se’ns fa baixar a les dependències policials on hi ha els detinguts”, fet que el va portar a protegir-se amb el casc que utilitza per circular amb la seua motocicleta.

És per això que en estos moments excepcionals amb l’estat d’alarma decretat i la crisi sanitària sense precedents exigeixen que “volem que s’evite este doble desplaçament del lletrat i les lletrades perquè ens consta que hi ha mitjans tècnics per fer-ho sense deixar de prioritzar l’adequat desenvolupament de les garanties processals dels detinguts i el seu dret de defensa”. En el comunicat, a més, recorden que l’article 229.3 de la Llei Orgànica del Poder Judicial permet que l’atenció als detinguts es puga “realitzar a través de videoconferència o un altre sistema similar que permeta la comunicació bidireccional i simultània d’imatge i el so i la interacció visual, auditiva i verbal entre dos persones o grups de persones geogràficament distants i assegurant en tot cas la possibilitat de contradicció de les parts i la salvaguarda del dret de defensa, quan així ho acorde el jutge i tribunal”.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies