HomeSocietatEls Mossos denuncien 22 conductors cada mes a la regió de l’Ebre...

Els Mossos denuncien 22 conductors cada mes a la regió de l’Ebre per circular sense carnet

El nombre de denúncies per conduir sense permís va registrar un increment del 20,8 per cent el 2024 a la regió de l’Ebre, en comparació amb l’any anterior, segons les dades facilitades pels Mossos d’Esquadra. La policia catalana de trànsit va identificar un total de 261 conductors l’any passat que no posseïen carnet de conduir, que l’havien perdut per haver-se quedat sense punts o que el tenien retirat per ordre judicial.

La xifra de denúncies per conduir sense permís va assolir el nivell més alt dels últims deu anys, amb una mitjana de 22 denúncies al mes. De fet, en l’última dècada, el nombre de persones enxampades pels Mossos d’Esquadra circulant sense carnet per les carreteres de les comarques de l’Ebre s’ha duplicat.

Segons dades policials, el 2015 es van denunciar 134 conductors, i la xifra ha anat augmentant progressivament fins a les 261 denúncies registrades l’any passat. [Vegeu el quadre adjunt amb l’evolució anual de les denúncies].

Per comarques, el Baix Ebre va encapçalar el nombre de denúncies, amb 117 conductors sancionats per circular sense permís, seguit del Montsià, amb 113. A la Ribera d’Ebre i la Terra Alta, que compartixen la mateixa àrea bàsica policial, se van registrar 31 denúncies. Malgrat este increment, les infraccions detectades a les carreteres ebrenques van representar només el 2,3 per cent de totes les denúncies interposades a Catalunya (11.371) per conduir sense permís el 2024. Este percentatge va ser lleugerament superior al de 2023, quan les multes imposades a la regió de l’Ebre per esta infracció suposaven el 2,1 per cent del total a les carreteres catalanes.

L’any passat, els Mossos d’Esquadra van detindre un total de 10 persones per este delicte, més del doble que el 2023 (4) i la mateixa xifra que el 2022.

D’altra banda, les denúncies per conduir sota els efectes de l’alcohol i les drogues també van augmentar un 4,8 % respecte al 2023. Els Mossos van denunciar 236 persones per este delicte i en van detindre un total de quatre.

Penes de presó Els Mossos d’Esquadra van denunciar quatre persones el 2024 per un delicte de velocitat penalment punible, una més que l’any anterior. Este tipus d’infracció es produïx quan un conductor supera en 60 km/h el límit permès en vies urbanes o en 80 km/h en vies interurbanes, segons establix el Codi penal. Els infractors poden enfrontar-se a penes de presó de fins a sis mesos, multes o treballs comunitaris, així com a la retirada del permís de conduir d’1 a 4 anys.

En el balanç del 2024 només els casos de denúncies relacionades amb el fet d’originar un greu risc per a la circulació s’han reduït en comparació a l’any anterior. En concret els Mossos van interposar 9 denúncies i detindre dos persones, 6 denúncies menys i un detingut més que el 2023.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies