HomeSocietatEls ‘patges dels Reixos’ deixen carbó a l’estació de trens de l’Aldea

Els ‘patges dels Reixos’ deixen carbó a l’estació de trens de l’Aldea

Tres patges dels Reixos han acompanyat Trens Dignes i Diàspora Ebrenca en una acció reivindicativa a l’estació de trens de l’Aldea en què han denunciat el dèficit ferroviari del territori i han reivindicat la necessitat de millores per a l’any 2023. Així mateix, les dues entitats han valorat positivament els avenços que s’han dut a terme per a la recuperació de l’Avant, en el marc de la campanya Hem perdut lo tren.

La patge Gamboa ha declarat que han portat carbó a l’estació de trens de l’Aldea perquè “els responsables del servei ferroviari no s’han portat bé amb les Terres de l’Ebre”. Alhora, la representant dels reixos ha anunciat els quatres punts que el territori es mereix per a aquest 2023:

  1. Millora del servei de mitjana distància a les línies R15 i R16. Trens dignes, millors freqüències i puntualitat.
  2. Retorn de l’Avant entre les Terres de l’Ebre i Barcelona. Amb parades a Tortosa, L’Aldea, l’Hospitalet de l’Infant, Cambrils, Camp de Tarragona i Barcelona.
  3. Recuperar la parada de trens Euromed a l’estació de l’Aldea.
  4. Estació intermodal a l’Aldea, amb connexió dels serveis de tren i autobús.

Per part de Trens Dignes, la portaveu Cinta Galiana ha exigit acords i accions concretes als principals agents implicats en la gestió dels trens: Estat, Generalitat i Renfe. A la vegada Galiana ha reclamat la urgència d’actuacions davant la situació de les línies R15 i R16 amb l’acumulació de retards i avaries, així com la millora de les freqüències.

Galiana també ha reclamat la necessitat que l’estació de l’Aldea sigui una veritable estació intermodal on hi arribi un servei d’autobusos des de diferents municipis de les Terres de l’Ebre que coincideixi amb les arribades i sortides de cada tren. “Contràriament, acabarem perdent aquesta estació. Correm el perill que s’acabi convertint en un baixador”.

Per part de Diàspora Ebrenca, Josep Sabaté ha manifestat la necessitat de tenir unes bones connexions en transport públic per fer competitiu el nostre territori i afavorir el retorn de professionals qualificats que fan teletreball. Sabaté ha reivindicat que les Terres de l’Ebre han de tenir “les mateixes oportunitats que altres zones del país”.

Alhora, Sabaté ha reivindicat el consens territorial i parlamentari, així com el context de crisi energètica i canvi climàtic, per al retorn del tren Avant i la millora dels serveis ferroviaris. “Seria incomprensible que aquest 2023 no fos l’any de les millores als trens de les Terres de l’Ebre”, ha remarcat.

Les dues entitats han celebrat l’acord al qual es va arribar el passat mes de desembre per al retorn del tren Avant i, al mateix temps, reclamen celeritat per veure’l en funcionament aquest any 2023.

Campanya Hem perdut lo tren

Des que es va iniciar la campanya Hem perdut lo tren, el febrer de 2022, centrada en la recuperació del tren Avant i la creació d’una estació intermodal a l’estació de l’Aldea-Amposta-Tortosa, les dues associacions s’han reunit amb el teixit social, econòmic i polític del territori i s’han sumat adhesions al manifest Hem perdut lo tren.

S’han adherit a la campanya organitzacions com la Cambra de Comerç, ADEDE (Associació de Dones Empresàries, Directives i Emprenedores de les Terres de l’Ebre) i la Intercol·legial de Col·legis Professionals de les Terres de l’Ebre, en l’àmbit empresarial i professional. A nivell sindical, també han donat el seu suport CCOO, UGT, USOC, CGT, USTEC, CATAC i IAC; mentre que a nivell social també hi ha la Plataforma per la Defensa del Transport Públic (PTP), la Plataforma en Defensa de l’Ebre, la Plataforma per un nou Hospital, Vaga Feminista, Òmnium Cultural o LGBTebre. A nivell acadèmic també s’ha treballat amb la Càtedra d’Economia Local i Regional de la Universitat Rovira i Virgili (URV).

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

6 + 4 =

Últimes notícies