HomeSense categoriaERC descarta la moció de censura amb Cs, tot i la insistència...

ERC descarta la moció de censura amb Cs, tot i la insistència de Movem Tortosa

El moviment del PSC, en entrar al govern de Junts, descarta a Tortosa el pacte d’esquerres amb què ja es va especular just després de les eleccions del 26-M (Movem-ERC-PSC), però que aleshores ja no va fructificar perquè ERC no va voler compartir govern amb els socialistes per la conjuntura política nacional. El portaveu republicà, Xavier Faura, va explicar este dijous que ara és diferent, perquè “Pedro Sánchez ha fet un canvi absolut d’actitud”, i va confirmar que els tres partits van arribar a crear a finals d’any “una comissió de negociació formada per sis persones, dos per partit”, per a plantejar una moció de censura a Tortosa i tombar un govern que per a Faura “no ha fet res per a buscar el consens amb els partits de l’oposició”.

El portaveu socialista, Enric Roig, va descartar, però, la moció de censura i, després d’haver votat a favor del pressupost municipal presentat per Junts, ha reforçat este gest amb l’entrada efectiva del PSC al govern, cosa que li val les crítiques tant de Faura com del portaveu de Movem, Jordi Jordan. “El PSC mai ha volgut un govern d’esquerres i s’ha convertit en la nova crossa de Convergència de Tortosa, una Convergència que el mateix Roig titllava de la dreta més casposa de Catalunya i que durant anys ha insultat i menyspreat el mateix Roig”, carrega Jordan. Per a Faura, el pacte “només respon al desig de promoció personal de Roig, a qui li recordaria els desencontres amb Ferran Bel”. Tant Movem com ERC coincidixen a remarcar que el nou govern municipal continua sent un govern en minoria i en este sentit no contribuïx a desbloquejar la situació política a l’Ajuntament de Tortosa, que per primera vegada en molt temps funciona amb el pressupost prorrogat en no haver pogut aprovar els comptes l’equip de govern. Jordan ha arribat a denunciar que “s’ha destapat que hi havia un pacte d’amagat entre el PSC i Roigé”.

 

Front antinatural

Amb el nou escenari, encara hi hauria la possibilitat aritmètica de tirar endavant una moció de censura que inclogués els vots de Movem (5), ERC (4), la CUP (1) i Cs (1). De fet, Jordan hi insistix: “L’opció del canvi continua sent possible perquè hi ha prou grups de l’oposició disposats. Ara són Faura i ERC els que han de decidir si volen dixar governar Roigé i el PSC o volen apostar per un canvi real amb un govern de Movem-ERC com al Consell Comarcal”. Faura, però, ja ha dit que no per l’antinaturalitat del front amb Cs: “Ara mateix no sembla coherent per molt que aritmèticament siga possible”, ha tancat Faura, que va concretar que “amb Cs no ens podem saltar la línia vermella”.

Sobre la possibilitat que Cs i la CUP només participessen del vot de censura sense entrar al govern -de fet, la CUP no hi vol entrar-, Faura va valorar que no apostarà per una moció de censura que no done com a resultat un govern amb majoria de com a mínim 11 regidors. Movem i ERC en sumen 9.

Pel que fa a Cs, el seu portaveu, Miquel Albacar, senzillament s’ha mostrat obert a estudiar una hipotètica moció de censura que comportés “uns pressupostos més justos i que solucionessen els problemes reals de la gent”.  Respecte al pacte, ha desitjat al nou govern que “faça la millor tasca possible per a millorar la qualitat de vida de les persones” i ha qualificat l’entesa de “previsible” atenent a la “progressiva aproximació” del PSC envers Junts.

O.M.J
O.M.J
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies