La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica i portaveu del Govern, Sílvia Paneque, ja ha descartat la idoneïtat dels terrenys inundables del camí de Roquetes per a albergar el futur nou hospital universitari de les Terres de l’Ebre. Així ho va traslladar en una reunió als membres de la Plataforma per un Nou Hospital. Salut manté silenci fins que moga fitxa l’Ajuntament de Tortosa, però Paneque, darrerament molt implicada en la resolució del futur hospitalari ebrenc, també ha dit públicament que a l’abril se fixarà una “ruta clara”, d’acord amb el consistori, sobre la ubicació del nou hospital i sobre la continuïtat de les obres d’ampliació de l’actual, aturades per unes troballes arqueològiques que condicionen el projecte. “En el mentrestant, cal adequar i ampliar les instal·lacions actuals per a donar un bon servei”, va dir Paneque en una visita al Consorci d’Aigües a l’Ampolla.
Per tant, les possibles alternatives al camí de Roquetes ja no són una segona o tercera opció, sinó que agafen cos perquè s’hi construïsca el nou hospital. Segons ha pogut saber este periòdic, s’han proposat terrenys que no són inundables i que podrien reunir els requisits que demana Salut al nord de Jesús, a tocar de l’antiga carretera de Xerta i de l’Eix de l’Ebre; a Campredó, a la part de dalt de la carretera C-42 entre Tortosa i l’Aldea, i a Vinallop. En el cas campredorenc, una sola de les finques plantejades per la Comissió d’Urbanisme de les Terres de l’Ebre (CUTE), organisme del Departament de Territori, ja tindria la capacitat suficient perquè s’hi pogués aixecar l’hospital, segons fonts coneixedores del diàleg entre administracions.
De portes enfora, Salut no ha descartat els terrenys al camí de Roquetes i l’Ajuntament de Tortosa continua oficialment amb els treballs urbanístics -encarregats a Sebastià Jornet- per a convertir estos terrenys en sòl per a equipaments i per a especificar que són aptes per a acollir un hospital. En realitat, però, tothom té més o menys clar que no serà així i Paneque ha sigut la primera de verbalitzar-ho, encara que fos en una reunió “interna” i per molt que això furgue en la incertesa: unes obres aturades sine die i un projecte d’hospital sense emplaçament.
La portaveu del Govern també
s’hauria compromès amb la plataforma a què les obres que es facen ara al Verge de la Cinta no hipotecaran l’aposta per un nou hospital, així com a agilitzar el procés de recerca i adquisició de terrenys per al nou centre. Un compromís que contempla posar recursos econòmics per a comprar sòl i la voluntat de col·laborar amb l’Ajuntament per a facilitar-ne i garantir-ne la posada a disposició del Departament de Salut.
A la trobada amb Paneque, que va ser propiciada per l’alcalde de Batea i diputat socialista, Joaquim Paladella, també hi van participar el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Joan Castor Gonell, i membres de la Plataforma. Un dels portaveus del grup de pressió, Sisco Lahosa, conclou que la posició de Paneque va ser prou clara, tant al voltant del Verge de la Cinta com del futur hospital nou, i que la Plataforma li ho va agrair.
Pel que fa a les obres de remodelació del Verge de la Cinta de Tortosa, Paneque va afirmar que es faran en funció de les troballes arqueològiques i amb la voluntat de donar resposta a les demandes dels professionals sanitaris i les necessitats dels pacients. El personal sanitari va tornar a sortir al carrer dimarts per a protestar durant cinc minuts contra l’aturada de les obres d’ampliació.