HomeSocietatLa catalana Cinta González, entre el grup d’activistes pel clima detinguts a...

La catalana Cinta González, entre el grup d’activistes pel clima detinguts a Brussel·les

Un grup d’activistes internacionals va ser arrestat el 5 de maig durant les jornades de portes obertes de les institucions europees a Brussel·les. Els deu joves van obrir una pancarta amb el missatge “stop funding fossil fuels” (deixeu de finançar els combustibles fòssils) a l’hemicicle del Parlament Europeu durant el discurs de Marc Angel, vicepresident de la cambra. A continuació, van ser escortats pels serveis de seguretat de l’edifici fins l’exterior, on van ser detinguts per la policia de la regió de Brussel·les que seguidament el va traslladar a una caserna de la policia federal belga on els van privar de llibertat durant 8 hores.

L’acció va ser organitzada per la Federació de Joves Verds Europeus (FYEG, per les sigles en anglès) en col·laboració amb altres activistes. La secretària general d’aquesta entitat és la catalana de vint-i-nou anys Cinta González, natural de Tarragona i membre de Joves Ecosocialistes (l’organització juvenil vinculada a Comuns), que va ser una de les persones detingudes. Durant l’acció, el co-portaveu de la FYEG, Sean Currie, es dirigí als assistents amb un discurs en què denunciava els subsidis europeus a les petrolieres i altres companyies de combustibles fòssils; també va fer referència a les eleccions al Parlament Europeu del proper 9 de juny, demanant que “no voteu a qui no es presenti a les eleccions amb un compromís clar per acabar amb els subsidis als combustibles fòssils. Som en una crisi climàtica, la gent està morint”.

Juntament amb un altre dels detinguts, González es va encarregar de parlar amb el personal del Parlament durant la protesta. “Vam dir als uixers i al personal de seguretat que era una acció pacífica i que marxariem en un minut. Vam col·laborar en tot moment, i la desproporció de la resposta policial és un exemple de la vergonyosa criminalització de la protesta que milers d’activistes socials i climàtics experimentem darrerament. En cap moment ens van donar explicacions que justifiquin la detenció i vam ser alliberades sense càrrecs al cap de 8 hores bastant dures. Les condicions de la caserna eren deplorables, feia molt fred i haviem d’insistir molt per coses tan bàsiques com que ens portessin aigua o que ens deixessin anar al lavabo.

Els fets van trascendir a les xarxes socials, on els detinguts estan rebent mostres de solidaritat per part d’organitzacions juvenils i climàtiques d’arreu del continent.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies