Les cireres dolces, sucoses i de textura carnosa són un dels símptomes més evidents que l’estiu ja és a prop. Paüls se prepara per a viure la Festa de la Cirera el primer cap de setmana de juny, els dies 6 i 7. Els carrers costeruts i plens d’encant de la població se tornaran a omplir de parades per a poder tastar i comprar les varietats d’esta fruita dolça.
De la cirera, de conservació fràgil i producte de temporada, se’n deriven altres productes gustosos com melmelades, confitures, postres i alcohols. Tot això se podrà tastar dissabte i diumenge a la
fira, amb una programació paral·lela com és la mostra d’oficis artesanals, la ballada de la jota de Paüls, concerts i animacions pels carrers.
La festa s’ha consolidat com una de les cites més destacades del calendari festiu i agrícola del municipi, del territori. Gira al voltant d’un dels productes més emblemàtics de la zona, la cirera, i tornarà a convertir els carrers del poble en un gran espai de mercat, degustació, cultura popular i activitats familiars.
L’esdeveniment combinarà la promoció i venda directa del producte local amb una àmplia oferta lúdica i cultural que reivindicarà la identitat de Paüls i el seu entorn natural privilegiat del massís dels Ports.
Un programa complet El dissabte 6 de juny destaca la demostració d’esquilar ovelles i, a la tarda, la festa continuarà amb la inauguració oficial, que enguany comptarà amb la presència de Noemí Llauradó Sans, presidenta de la Diputació de Tarragona. La jornada culminarà amb el lliurament dels premis a la millor cirera local. A la nit s’ha programat un sopar popular, un concert i la festa jove Cherry Boom Vol. 5, organitzada per l’Associació de Joves de Paüls.
El diumenge 7 de juny hi haurà tallers de terrissa, activitats infantils i una demostració de cuina en directe. També s’hi celebrarà la tradicional VI Tirada de Pinyol, teatre familiar i diverses actuacions musicals. Per a finalitzar la festa, actuarà La Rondalla dels Quicos, que posarà el punt final a la XXIII Festa de la Cirera a la plaça Major.
Durant tot el cap de setmana, a la plaça Major, hi haurà una zona de furgoteques, a més de diferents sortejos entre totes les persones que compren cireres els dies de fira. També es disposarà, durant el cap de setmana, d’un servei gratuït de taxi des dels punts d’aparcament a la zona de la festa. L’horari de la mostra dels dos dies és de 10 a 14 h i de 17 a 20 h.
La Festa de la Cirera és molt més que una fira: és una celebració del paisatge, del treball agrícola i de la identitat col·lectiva. L’alcalde de Paüls, Enric Adell, explica que “la Festa de la Cirera és un dels moments més importants del calendari festiu del poble” i afegix que “volem celebrar i gaudir, un cop més, de la nostra fira i d’una de les millors cireres del país”.
El cartell d’esta edició, creat per l’artista local Domingo Basco Estrada, combina la imatge de la cirera amb elements identificatius del poble, reforçant així el vincle entre tradició, territori i cultura.


