HomeEntrevistes“La pandèmia ha acabat donant la raó a les tesis més surrealistes”

“La pandèmia ha acabat donant la raó a les tesis més surrealistes”

Pregunta: El nom de l’obra remet a la música de Johann Sebastian Bach, però a més, esta és una història boja basada en un dels clubs privats més influents del món.

Resposta: És una crítica ferotge a l’statu quo mundial a través del Club Bilderberg, un club nascut després de la Segona Guerra Mundial, envoltat de secretisme i format per persones d’influència internacional en els cercles empresarials, acadèmics i polítics. Avui encara funciona.

 

P: L’obra és una sàtira sobre el control que les elits exercixen sobre nosaltres.

R: Sí, nosaltres hem definit l’obra com un cabaret polític. A través de l’humor, la música i les coreografies riem sense parar, per l’escenari hi desfilen molts personatges que ens servixen per a criticar sense miraments i reflexionar sobre els grans temes d’actualitat. L’Oriol Grau, que és l’autor de la dramatúrgia, planteja una reunió del Club Bildelberg en un moment de desconcert generalitzat i en el qual cal tornar a prendre el comandament de les polítiques globals.

P: Amb l’actual context polític i social, no us haurà estat fàcil trobar elements d’inspiració

R: L’obra es va estrenar fa gairebé dos anys i l’argument s’ha anat adaptant a l’actualitat. L’estructura continua sent la mateixa, l’objectiu principal també, però ara, per exemple, ha pres protagonisme Donald Trump. També és cert que vista en perspectiva, la primera versió del text ja era premonitòria. Este darrer any de pandèmia sembla que haja acabat donant la raó a les tesis més surrealistes que ja plantejava l’Oriol Grau quan va presentar l’obra a la sala Trono de Tarragona.

P: Com us ha condicionat la pandèmia?

R: Després d’estrenar l’obra a Tarragona i fer temporada a l’Escenari Brossa de Barcelona vam començar gira per Catalunya, però el confinament domiciliari ens va obligar a aturar-ho tot. A partir de la primavera vam reprendre les funcions, però amb una renovació d’actors. No vaig poder seguir amb el projecte, perquè visc a Mallorca i la mobilitat ha estat molt complicada. De fet, gairebé no m’hi he mogut durant tot un any. Este divendres, tornaré a pujar a l’escenari per a representar Les Variacions Bildelberg. I a més ho faré a la meua ciutat, davant la família i dels amics. En tinc moltes ganes, pel lloc, per la gent i pel moment.

P: Per al sector cultural, i especialment per al teatre, ha estat un any complicat.

R: La feina ha caigut en picat. Si et dic que s’ha reduït a la meitat, potser em quedo curta. Han sortit projectes, però esporàdics. Ha estat un any d’alts i baixos emocionals difícils de gestionar. Els actors estem habituats a treballar les emocions tant per a poder interpretar, crear i interioritzar personatges, com també per a assumir el context professional difícil, en el qual avui tens feina i demà no. Així i tot, la pandèmia ens ha sobrepassat.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

14 + = 24

Últimes notícies

-->