HomeEconomiaLa restauració avisa que nous tancaments o restriccions podrien ser "crítics" pel...

La restauració avisa que nous tancaments o restriccions podrien ser “crítics” pel sector

La restauració avisa que nous tancaments o restriccions poden ser “crítics” per un sector que tanca el 2021 “molt tocat“. “És molt important que (les administracions) entenguin que el sector ha estat reballant per la seguretat dels clients i tenir novament tancaments podria ser crític” ha dit a l’ACN, Patricia Fernández, responsable del Canal Horeca a Aecoc. L’associació empresarial de distribució de gran consum calcula que només un 30% dels consumidors han recuperat el comportament habitual que tenien a restaurants abans del covid. Segons l’Aecoc, el sector “s’està reformulant” i digitalitzant i noves restriccions “serien una nova pedra en aquest camí”. “Queden 7 de cada 10 consumidors per recuperar“, ha dit Fernández.

La principal reticència per anar de restaurants és la por al contagi de la covid-19, seguit de la despesa i l’augment de preus. Per tot plegat, Fernández aposta per anar “reconquerint” els consumidors en els propers mesos.

Davant d’un escenari, però, de possibles noves restriccions, la responsable del Canal Horeca ha afirmat que “seria una nova pedra” en el camí de la recuperació. En aquest sentit, ha comentat que algunes companyies estan amb una activitat superior a la del 2019 però ha avisat que “hi ha canvis estructurals que han vingut per quedar-se“.

Ha citat, per exemple, el teletreball, amb un 35% dels treballadors, dels quals un 14% han adoptat permanentment aquesta opció mentre un 21% només va alguns dies concrets a l’oficina; el turisme, que ha tancat en xifres de fa 18 anys.

Fernández ha recordat que el darrer any ha estat “molt dur” i considera que el sector s’ha sabut adaptar al nou context sanitari i que els restaurants no són el principal focus de contagi. De moment, preveu que el Nadal sigui “molt positiu” tot i que alhora “molt lligat” a les decisions que prenguin els governs respecte possibles noves restriccions.

D’altra banda, la responsable del Canal Horeca a Aecoc ha destacat que en els darrers mesos el canal delivery “ha explotat“. “Ha arribat per quedar-se“, ha sentenciat Fernández, que ha dit que el 25% dels consumidors no utilitzen encara aquest canal i, per tant, pronostica que seguirà creixent.

Fernández ha fet aquestes declaracions en la presentació de la segona edició d’Horeca Challenge per part de Damm, Família Torres, Grup Mediapro i PepsiCo.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

37 + = 47

Últimes notícies