HomeSocietatL’Aldea promociona els seus productes de proximitat i es proclama ‘Horta del...

L’Aldea promociona els seus productes de proximitat i es proclama ‘Horta del Delta’

L’Aldea té un origen pagès i basat en l’agricultura. I això és el que han volgut remarcar des del consistori amb l’eslògan “L’Aldea, Horta del Delta”, una campanya publicitària que ha estat present a totes les activitats locals -ja siguen organitzades per l’Ajuntament, les entitats o el comerç, entre d’altres- durant este estiu. Tot símbol identitari té una raó de ser, i és per això que quan vols crear-ne un que represente el teu municipi has de recórrer a la documentació i als orígens per a veure què és el que més et representa i t’identifica. Com bé diu l’alcalde de la localitat, Dani Andreu, “quan busques un segell identitari, has de buscar a les arrels” i és per això que “l’horta és l’element cohesionador del que som, del que hem sigut i del que volem ser”.

Sota d’este lema, les intencions són clares: es vol donar una transversalitat a l’horta aldeana, per mitjà del comerç de proximitat -que és abundant i de qualitat-, la indústria, les comunicacions i també, tot i que encara és un sector incipient, el turisme. Respecte d’este últim sector, Andreu ha volgut remarcar que l’Aldea té “molts atractius turístics que fins ara no sabíem explotar”, com per exemple, la torre de guaita, l’ermita, el Xoperal, la coetera o “les bones comunicacions i la seua proximitat a tot allò que l’envolta: els Ports, la Ràpita, el Delta, de l’Ametlla…”. 

Valoracions de la Campanya

Des del consistori estan molt contents sobre com està anant esta campanya de promoció, ja que, segons l’alcalde, “l’eslògan és cridaner, clar i identificatiu de la identitat de l’Aldea, i per això crec que tots se l’han fet seu, ja que quasi totes les famílies tenen algú que en algun moment va ser pagès”. 

L’acceptació ha sigut tan bona que ara, des del consistori, estan valorant la creació d’un reglament d’utilització d’este logo. “No volem  ser restrictius, sinó que volem evitar mals usos i males praxis d’este segell en activitats que no serien les que
l’Ajuntament pròpiament voldria i que podrien fer perdre la seua essència”
. I és que la iniciativa d’este logo va nàixer l’any 2013 a la Universitat Rovira i Virgili. Després de consultar amb diversos col·lectius i entitats que tenen nocions de màrqueting, van valorar-ho durant un temps fins que el govern municipal va decidir apostar per ell i desenvolupar-lo.

Activitats promocionals

L’Aldea sempre ha comptat amb diversos actes que promocionen tant producte de proximitat com algunes activitats tradicionals del territori. Així doncs, s’organitzen des de fires d’arròs, la diada de l’arròs, col i fesols, la festa de l’Ermita, la festa de l’arbre, les festes de barri, la festa de la sega, la plantada, entre d’altres. Són moltes les activitats festives i lúdiques, però també promocionals, en les quals ha d’imperar el sentit que l’Aldea és l’horta del Delta.

Dani Andreu determina que ara mateix es troben en la segona fase de la campanya, que compta amb dos ítems importants: el primer, avaluar l’impacte que ha tingut este segell; i el segon, fer un dossier o un tríptic per tal de vendre l’Aldea allà on calga remarcant els ítems esmentats anteriorment, però també  “l’alta qualitat de vida, gràcies al conjunt de serveis, la bona comunicació amb els seus voltants i també per a tenir una de les fiscalitats més baixes de les nostres comarques” per tal d’atraure gent a viure a l’Aldea.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

3 + 1 =

Últimes notícies