Segons apunta la Cala RTV l’Ametlla de Mar Turisme ha aconseguit mantenir el segon lloc en el rànquing dels comptes oficials de les destinacions turístiques a Instagram, que elabora anualment l’Associació de Professionals de Turisme de l’Administració Local a Catalunya (APTALC). La direcció @turismeametllademar ha obtingut 45.800 seguidors, només superat i amb escreix per la marca de referència a Catalunya @visitbarcelona, de Turisme de Barcelona amb 505.000 seguidors, però per davant de @tarragonaturisme, de Turisme de Tarragona que n’ha aconseguit 42.500. Completen el TOP5 Girona amb 31.900 i Salou amb 29.300 seguidors.
A més, d’un any a l’altre, @turismeametllademar ha incrementat el seu compte amb 3.000 seguidors nous, passant dels 42.800 de 2022 als 45.800 de 2023.
En els últims anys s’ha fet un salt molt important en l’ús de les xarxes socials de les Oficines de Turisme, passant d’una presència testimonial poc activa en tot just una o dues plataformes, a tenir una presència més activa en tres o més xarxes socials com ara Facebook, Instagram o Twitter.
Això ens demostra la importància que ha passat a tenir el Social Media com a mitjà de promoció turística a causa de la gran acollida que han generat en l’àmbit mundial les xarxes socials amb milions i milions d’usuaris connectats cada dia.
De la utilitat turística d’Instagram no hi ha cap dubte i s’ha convertit en la xarxa social turística per excel·lència. Per fer aquest rànquing l’Associació de Professionals de Turisme de l’Administració Local a Catalunya (APTALC) ha tingut en compte el nombre de seguidors (followers) i no altres aspectes com són el nombre de fotografies penjades per cada organisme o el nombre de fotografies etiquetades amb una determinada etiqueta (hashtag).
Turisme l’Ametlla de Mar va publicar aquest dia 16 de gener la foto 5.000 de la població d’ençà que va obrir el compte.