HomeSuccessosL’EMD de Campredó i diverses empreses, estafades amb una suplantació d’identitat

L’EMD de Campredó i diverses empreses, estafades amb una suplantació d’identitat

El conegut cas de l’estafa al Consorci de Serveis Agroambientals de les Terres de l’Ebre (Copate), adscrit en aquell moment al Consell Comarcal del Montsià, i des del 2022 al Consell Comarcal del Baix Ebre, i que li va suposar una estafa superior als 400.000 euros, s’ha tornat a repetir a diverses empreses del territori, i com a mínim a una institució pública del Baix Ebre, l’EMD de Campredó.

Els casos denunciats semblen respondre al mateix “modus operandi” batejat com el mètode “mailer”, encara que no es descarta que puga tenir diferents autories. Els estafadors s’aprofiten de la informació de diferents números de compte i de l’accés a l’enviament per mail de factures entre clients i proveïdors, i suplantant les diferents identitats aconseguixen fraudulentament que les factures siguen abonades en comptes controlats pels mateixos delinqüents o a través de terceres persones interposades per ells mateixos o testaferros.

Segons ha pogut saber el setmanari l’ebre, són com a mínim deu les empreses de les Terres de l’Ebre estafades durant els darrers dotze mesos, i que han presentat l’oportuna denúncia, algunes formalitzant-les uns quants mesos després d’haver-se produït l’acte delictiu.

30.000 euros a Campredó

És el cas per exemple de l’Entitat Municipal Descentralitzada de Campredó que va presentar el passat 2 de febrer una denúncia per l’estafa de 30.000 euros, una quantitat que hauria transferit mesos enrere a un compte d’un proveïdor habitual, però que mai hauria arribat al seu destí. Esta seria molt inferior respecte a la que han pogut patir altres empreses privades del territori. Destaquen els 400.000 euros estafats a una empresa de manufactures del Polígon Industrial del Baix Ebre, o altres quantitats similars estafades mesos enrere a dos empreses molt importants del sector agroalimentari ebrenc. Tampoc s’han salvat de l’estafa empreses més petites que, com la resta, seran objecte de l’atenció de l’equip conjunt d’investigació dels Mossos d’Esquadra, format per la Unitat Central d’Estafes i Mitjans de Pagament (UCEMP) i la Unitat Central de Delictes informàtics (UCDI).

Com explica a este Setmanari un dels empresaris privats estafats, l’accés il·legal als seus sistemes informàtics obligarà a partir d’ara a fer una aportació econòmica extra per a la protecció informàtica, “caldrà protegir els mails amb el denominat doble-factor, amb dobles contrasenyes. Però això serà per intentar que no torne a passar, perquè pareix que serà difícil, per no dir impossible, que un dia es puga recuperar els diners que ens han estafat”. Els autors dels fets s’han saltat tots els filtres de seguretat, no només de les empreses privades, sinó també de les administracions públiques, per dixar, com explica una de les víctimes, “una sensació d’absoluta indefensió”. Totes les estafes s’acaben sabent quan l’empresa reclama la factura que realment ha arribat al compte dels estafadors. L’EMD de Campredó va fer públic un comunicat sobre l’estafa poques hores després de ser consultada per esta redacció per a confirmar l’estafa patida.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies