HomeMobilitatL’entrada d’ERC a Territori donarà prioritat al tram entre Benifallet i Amposta...

L’entrada d’ERC a Territori donarà prioritat al tram entre Benifallet i Amposta de la C-12

El 2019 va ser un any negre a la C-12, l’Eix de l’Ebre entre Amposta i Lleida, amb 10 morts en accidents de trànsit, la gran majoria al tram de les Terres de l’Ebre. El febrer del 2020, l’aleshores conseller de Territori, Damià Calvet, va anunciar una actuació integral a la C-12, amb una inversió de 60 milions en sis anys, amb diverses actuacions a curt termini, com ara millores de ferm o les rotondes d’Ascó i Jesús -que ja estan finalitzades-, i sobretot per a habilitar un tercer carril en alguns trams -per tal de facilitar els avançaments i fer la via més fluïda– entre Amposta i Lleida. L’estiu passat, amb un retard considerable, el Departament, en mans de Junts per Catalunya, va anunciar l’adjudicació dels tres projectes que encara estaven pendents d’estudi -per a definir on es pot guanyar un tercer carril i on és inviable- i de redacció: Xerta-Benifallet, Móra la Nova-Ginestar i Ascó-Flix. Ja estaven enllestits els dos que s’havien considerat prioritaris, entre Amposta i Tortosa i entre Móra la Nova i Garcia. Ara, però, després de la sortida de Junts del Govern i que ERC agafés les regnes del Departament, les coses han canviat.

El nou director dels Serveis Territorials de Territori a les Terres de l’Ebre, el rapitenc Miquel Alonso, ha explicat a esta publicació que els estudis i projectes en redacció s’aprofitaran, però que les prioritats no seran les mateixes que s’havien establert políticament. És a dir, potser el subtram entre Móra la Nova i Garcia és el més assequible tècnicament, però per als nous responsables del Departament no és el més urgent. En esta mateixa línia, si bé l’anterior directora territorial, Lidia Pino, havia anunciat que de moment no s’abordaria el tram entre Tortosa i Xerta, en considerar que ja hi ha prou espai per a avançar, Alonso ho ha esmenat i ha afirmat que la prioritat absoluta és tot el tram entre Benifallet i Amposta, atenent que “és el que concentra més circulació”. “La idea que hi havia no lliga amb els nostres criteris”, va admetre, “i farem la tasca de tornar a marcar prioritats a partir d’una visió global, sense interessos localistes o de tram, per a fer una via troncal més segura”, va afegir. En una entrevista a l’Ebre al Dia, de Canal Terres de l’Ebre, Alonso havia dixat anar que calia “repensar” el projecte de millora de l’Eix de l’Ebre anunciat el 2020. “S’ha parlat de 2+1, de 2+2, però això ja arribarà. Hem de fer una passa enrere i mirar de forma global què és el que més ens interessa i quina funcionalitat volem donar a esta via tan important”, va manifestar. Semblava que el projecte podia quedar en dubte, però Alonso ha matisat al Setmanari l’Ebre que el 2+1 continua sent “l’instrument” per a millorar les prestacions d’una carretera per a la qual altres agents, com el PSC, continuen reclamant una autovia amb dos carrils per sentit, com preveia el Pla territorial parcial de les Terres de l’Ebre del 2010. “Hem replantejat el projecte, sense aturar-lo i treballant damunt del que ja tenim, perquè hi ha quatre projectes [d’entre els cinc trams delimitats per la Conselleria quan estava en mans de Junts] que estan redactats o en fase de redacció”, va concloure Alonso.

On no s’havia previst actuar i no s’entreveuen canvis en este sentit és al tram entre Garcia i Ascó, per les dificultats tècniques que suposaria guanyar un carril entre el riu i els talussos del Pas de l’Ase.

Talls intermitents a Garcia

Els treballs de reforç d’estos talussos, una altra de les obres que estaven previstes a la carretera, s’han hagut d’avançar per uns assentaments de terra. La volatilització del clavegueram de Garcia que passa per sota de la carretera havia generat uns buits d’aire que posaven en perill el ferm en alguns punts. Els treballs s’allargaran tres mesos, segons les previsions de Territori, i això provoca talls intermitents en una de les carreteres més transitades de les comarques ebrenques.

O.M.J
O.M.J
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 40 = 44

Últimes notícies