HomeTerres de l'EbreLes Cambres de Comerç de Tortosa, Reus i Valls s'alien per explicar...

Les Cambres de Comerç de Tortosa, Reus i Valls s’alien per explicar a les empreses com exportar al Regne Unit després del Brexit

TERRES DE L’EBRE // Les Cambres de Comerç de Tortosa, Reus i Valls, posen a disposició de les seves empreses el BREXIT IS HERE: TAKE ACTION COURSE, una bateria de cursos i assessorament sobre el Brexit per adaptar-se fàcilment a la nova realitat comercial amb el Regne Unit. Els cursos sobre el Brexit estaran disponibles en un sistema innovador basat en el microleraning i la flexibilitat en l’aprenentatge amb un ritme personalitzat, ja que els usuaris podran adquirir nous coneixements relatius al Brexit i el comerç internacional en qualsevol dispositiu, moment i lloc, i amb material de suport addicional.

El curs consta de 10 mòduls que es podran visualitzar de forma consecutiva o individual, escollint
aquells temes que resultin de major interès per a l’empresa en qüestió. Són vídeos de curta durada sobre els aspectes claus que permetran a les empreses desenvolupar les seves habilitat de forma pràctica. Tanmateix, aquells usuaris que visualitzin tots els mòduls i superin el qüestionari d’avaluació reben un certificat per acreditar la realització del curs.

Les sessions estan dirigides per Marta Torrents, advocada i representant duanera, Directora de TLC
(Torrents Law&Customs) qui, a través del seu equip, ha dissenyat aquesta plataforma de formació i el seu contingut. Torrents té 20 anys d’experiència consolidada i especialitzada en comerç i contractació
internacional, fiscalitat i dret duaner. Ha ocupat prèviament llocs en consells d’administració, comitès
executius i de secretària general en corporacions de dret públic, com la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa i del seu Tribunal Arbitral, així com representacions en comitès tècnics de contractació pública. Actualment és la directora del departament Internacional Jurídico de la Cambra de Comerç de Tortosa. Ha participat en fòrums empresarials internacionals, liderat i col·laborat en projectes europeus, i actualment és membre de la Comissió de Pràctiques Mercantils de la Cambra de Comerç Internacional i del grup d’Experts de Incoterms de la ICC i col·labora amb les Cambres del territori. 

El programa compren els següents temes:

 Contextualització del Brexit;
 Exportar i Importar a tercers països: Elements duaners i controls paraduaners;
 Elements de les relacions comercials i aspectes contractuals;
 Requisits específics de l’RU després del Brexit per exportar i importar a la UE;
 Elements fiscals i tributaris;
 Oportunitats per implantar optimitzacions duaneres;
 Elements logístics i operatius;
 Incompliments contractuals: normativa aplicable i jurisdicció;
 El contingut i aplicació del nou Acord de Comerç i Cooperació Unió Europea-Regne Unit; – Com
gestionar el canvi – Disseny de l’estratègia: TAKE ACTION Model Canvas.

L’objectiu d’aquestes sessions és aportar els coneixements pràctics necessaris per aprofitar les
oportunitats derivades del Brexit, fent front a la incertesa mitjançant la planificació i anticipació dels
moviments operatius i duaners, així com aportant les pautes per optimitzar els processos empresarials i obtenir major competitivitat. Segons la directora del curs, Marta Torrens, tot i que el canvi comporta una adaptació de les empreses que mai han exportat, pot ser un bon impuls per conèixer aquesta terminologia, forma d’actuar amb les duanes i obrir no només el mercat de UK sinó altres mercats exteriors. Inclús amb el nou Acord de Comerç i Cooperació UE-Regne Unit, s’han produït ja canvis a partir de l’1 de gener de 2021 perquè el Regne Unit ha abandonat el mercat únic i la unió duanera de la UE, així com totes les polítiques de la UE i els acords internacionals. En conseqüència, tots dos blocs formaran dos mercats separats; dos espais regulatoris i legals diferents. Per aquest motiu, les empreses han de conèixer aquest nou marc legal i estar preparares per no posar en risc la continuïtat de la seva activitat i conèixer els requisits per acollir-se al tractament preferencial en virtut del nou acord i aconseguir rebaixes aranzelàries i altres beneficis. La part documental de l’operativa és essencial. El servei romandrà disponible des de l’1 de febrer fins a finals de març per transmetre a les empreses de les demarcacions de les Cambres de Comerç informació essencial per adequar les empreses a la nova relació i que puguin aprofitar des del primer moment tota la seva extensió.

 

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

5 + 2 =

Últimes notícies