HomeSuccessosLes carreteres C-12 i N-340 deixen de ser punts negres de la...

Les carreteres C-12 i N-340 deixen de ser punts negres de la xarxa viària ebrenca

Les morts en accidents de trànsit a les carreteres de les Terres l’Ebre es van reduir l’any passat un 43% respecte al 2019, abans de la pandèmia, i un 65% respecte al 2010, any referència per al compliment dels objectius europeus. Hi va haver 8 víctimes mortals, la meitat, motoristes.

La sinistralitat va ser molt dispersa per diferents vies secundàries i carreteres com la C-12 o l’N-340, que eren preocupants punts negres de la xarxa viària ebrenca – el 2019 hi van morir 8 i 4 persones, respectivament-, no en van registrar cap.

La reparació de la infraestructura en el cas de la C-12, i l’alliberament de peatges que ha desviat tot el trànsit de l’N-340 a l’AP-7, han contribuït a reduir la sinistralitat.

L’any passat 8 persones van prendre la vida en 8 accidents de trànsit a l’Ebre, 11 víctimes menys que el 2019 quan hi va haver 14 accidents i 19 morts. Tot i això, el nombre d’accidents amb ferits lleus va incrementar un 14,3% al territori i com a conseqüència també el nombre d’accidents amb víctimes, un 9,9%.

De les 8 víctimes mortals, 4 eren motoristes, 6 eren homes, i 6 també tenien edats compreses entre els 35 a 44 anys. Cinc dels 8 accidents mortals es van produir en operacions especials de mobilitat o dies festius.

El 62% dels accidents mortals van ser amb un sol vehicle implicat i els accidents mortals per col·lisions frontals s’ha reduït de 7 a 1 sinistre. En canvi, el nombre d’accidents de moto amb víctimes mortals s’ha disparat un 300%, i s’ha passat d’1 el 2019 a 4 l’any passat.

 

Accidents cinegètics

Com passa arreu de Catalunya, també ha incrementat el nombre d’accidents en els quals hi ha implicats animals, sobretot porcs senglars, i a les Terres de l’Ebre van suposar el 25% dels accidents a les carreteres i vies. D’esta tipologia se’n van registrar 259, i encara que són accidents que només provoquen danys materials o ferits de poca gravetat, és una problemàtica que preocupa a les autoritats de trànsit.

El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, també ha explicat que es reubicaran fins a 23 radars arreu de Catalunya, on s’ha detectat que no redueixen la sinistralitat, i també que incorporaran 25 radars en cotxes dels Mossos d’Esquadra. També hi haurà fins a cinc motocicletes espiell per controlar els motoristes.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 19 = 20

Últimes notícies