HomeMobilitatL’N-340 es buida de camions entre les crítiques dels transportistes i els...

L’N-340 es buida de camions entre les crítiques dels transportistes i els negocis a peu de carretera

El desviament obligatori de camions cap a l’AP-7 ha buidat de vehicles pesants els trams ebrenc i penedesenc de l’N-340 en el primer dia laborable d’implantació de la mesura. Malgrat tot, els Mossos d’Esquadra estan informant a centenars de camioners que estan incomplint la prohibició de pas, majoritàriament per desconeixement. De moment, però, encara no se’ls imposen les sancions de 500 euros. A l’N-340, els Mossos han establert punts de control a Roda de Berà, l’Hospitalet de l’Infant, l’Ametlla de Mar i Amposta. A l’N-240, a Montblanc, també s’informa als transportistes de la prohibició de pas per l’N-240 fins a les Borges Blanques i de l’existència de bonificacions del peatge de fins al 50%. Els transportistes han rebut amb resignació la mesura i es queixen que passar per l’autopista els suposarà un important sobrecost. Per la seva banda, els propietaris d’empreses situades a peu de carretera, com ara tallers i restaurants, veuen amb incertesa el futur dels seus negocis.

Si bé el descens de la intensitat de trànsit pesant i la fluïdesa a la N-340 han estat notoris, al llarg d’aquest dilluns al matí, els Mossos encara comptabilitzaven alguns centenars de camions que eren aturats als punts de control de les Terres de l’Ebre per informar-los de l’obligació de desviar-se cap a l’AP-7. Un fenomen que ja preveien: alguns no coneixien que la mesura havia ja entrat en vigor “perquè estaven en ruta o feien el descans”, ha constatat el cap de trànsit dels Mossos a les Terres de l’Ebre, Sergi Saladié. Malgrat tot, ha admès, els transportistes han respost “força bé”. “Hi ha una baixada de trànsit, molts ja per la informació rebuda o indicacions entren a l’autopista”, ha subratllat. Els Mossos esperen que la mesura ajudarà a millorar la seguretat de la carretera: el trànsit serà més fluït, augmentarà la visibilitat i les incorporacions a la via, entre d’altres aspectes.

Però aquests arguments no acaben de convèncer els transportistes, que majoritàriament han assumit amb resignació i crítiques la mesura. Els raonaments són essencialment econòmics, dels costos addicionals que els obliguen a assumir. “Els preus dels viatges no pugen. Tota la diferència s’ha d’agafar del poc que queda. Ens afectarà prou”, explica Claudi, que aquest dilluns viatjava sense càrrega i no es veia directament afectat. Ivan, que cobreix diàriament el trajecte entre Barcelona i València, exposa un plantejament similar. “A veure, avançaria més per l’autopista, perquè la nacional va més lenta. Però, econòmicament, vulguis que no costa més diners i el preu del viatge és el mateix”, apunta.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

3 + 2 =

Últimes notícies