HomeSocietatMcDonald’s obre a Amposta i crearà vint-i-cinc llocs de treball

McDonald’s obre a Amposta i crearà vint-i-cinc llocs de treball

En l’edició en paper del Setmanari l’Ebre, en el seu número 1.057, comentem que la cadena de menjar ràpid McDonald’s arriba a Amposta, sumant-se a altres apostes com l’ampliació de Tuc Tuc quan va adquirir el Grup Nath, que va comprar les naus d’Antaix; la inversió de 2,6 milions d’euros de Lidl o l’arribada de dos discoteques al polígon de Tosses. Un clar símptoma del pes de la capital del Montsià.

En el cas de McDonald’s, que obre el seu segon establiment a l’Ebre el dimecres, 14 de desembre, a l’avinguda de la Ràpita 216, d’Amposta, al costat de la benzinera de Bon Àrea, és fruit d’un estudi de les dades econòmiques de població, com explica l’alcalde, Adam Tomàs Roigetel rastreig de gent que passava pel voltant de la zona on es fica, que els sortien més de 30.000 cotxes cada dia. L’àmbit d’influència de la Nacional 340 de la C-12 i de l’avinguda de la Ràpita” a més de l’evolució de la renda disponible en l’àmbit familiar, de com ha evolucionat el producte interior brut de la ciutat. “Amposta, per exemple, és la ciutat de més de 20.000 habitants de la província que més ha baixat l’atur en els últims set anys o en el producte interior brut” continua contant l’alcalde, el que ha suposat un creixement de l’11 %, i “la renda garantida i la renda familiar disponible, per exemple, ha crescut en 4.000 euros en els últims anys, però ha passat de 20.000 a quasi 24.000”.

I tot això porta a la creació de llocs de treball, la reducció de l’atur, d’aproximadament el 20 % a l’11 % en els últims set anys, “que segurament són dinàmiques que s’estan portant més o menys són iguals a Catalunya, però que a Amposta han ficat molta carn a la brasa perquè algunes siguen superiors” analitza l’alcalde. Una sèrie de polítiques de llarga durada que donen el seu fruit.

A més, després del recent anunci de l’obertura de Burger King a Tortosa, la franquícia no descarta ubicar-se, també, a Amposta “estan buscant ubicació igualment i, al final, estes marques acaben creant llocs de treball que s’acaben fent indefinits, i les condicions laborals són bones”.

Amposta per l’Ebre

Un recent informe del BBVA ficava damunt de la taula que la comarca que més havia crescut des de la covid-19, més ràpidament, amb més d’un 9 %, quan la mitjana a Catalunya era del 5 %, era la comarca del Montsià. “No estem acostumats que alguna comarca de les Terres de l’Ebre surta als mitjans com la que més té, normalment sortim per coses negatives” s’alegrava l’alcalde, afegint dades de l’Institut Nacional d’Estadística, que indiquen que de l’1 de gener del 2021 a l’1 de gener de 2022, el municipi ha crescut en uns 500 habitants, provinents majoritàriament de la província de Barcelona i de Tarragona i, en menor, de Castelló i de Lleida. “Nosaltres intentem analitzar com van evolucionant les dades, en quins termes ens movem respecte a Catalunya. Si estem per damunt i per baix, anem per la mitjana. I això són dades que al final t’ajuden” manifesta l’alcalde, remarcant, també, implantacions al territori com Kronospan i Florette, “que segurament ajudaran molt a què totes aquestes dades milloren” a més del paper d’altres ja implantades com Saicapack (antiga Dapsa), Amitech, Balfegó i Freshly Cosmètics, que estan ampliant instal·lacions, destacant tant les empreses noves com les que ja estan implantades al territori, que també estan fent una aposta d’inversió, amb la col·laboració de la Generalitat.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

2 + 4 =

Últimes notícies