Terra de garnatxes

Un cop més, Gandesa ha estat el cap i casal del vi català. Per posar fi a la verema, la localitat ha acollit la 36a edició de la Festa del Vi de la Terra Alta, que ha convertit la rambla en un gran aparador dels cellers terraltencs. En els últims anys, la comarca ha esdevingut el celler de les Terres de l’Ebre, cada cop més valorat també a casa, entre els restauradors i també els consumidors.

L’afluència de públic vingut d’arreu del país, però també de la resta de les Terres de l’Ebre va omplir l’espai de la fira durant els tres dies i va donar a l’esdeveniment un caire popular i festiu, clau per a l’èxit entre el públic de proximitat. L’espai Àgora i la degustació de la clotxa són actes puntals, però sobretot brilla el gran maridatge de la Nit de les garnatxes blanques, on els bons vins casen amb les elaboracions del xef ulldeconenc Vicent Guimerà, amb una estrella Michelin.

En fer la vista enrere, es pot veure el creixement de la Festa del Vi i l’interès creixent per l’enoturisme i les elaboracions dels cellers. Però el que fa més goig encara és mirar el futur. La millora d’espai d’exposició, la complicitat amb altres poblacions de la comarca o fins i tot l’ampliació en nous indrets són alguns dels reptes que segur que la Festa podrà afrontar en els propers anys. Sempre maridant l’àmbit professional i el popular, i l’exclusivitat amb el caràcter festiu d’aquest gran esdeveniment.

Andreu Prunera
Andreu Prunera
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies