HomeCulturaTortosa acull l'exposició itinerant 'Los pobles dels rius'

Tortosa acull l’exposició itinerant ‘Los pobles dels rius’

‘Los pobles dels rius’ és la nova exposició que acollirà el Palau Oliver de Boteller de Tortosa, produïda pels Serveis Territorials del departament de Cultura a les Terres de l’Ebre amb la col·laboració del Grup de Recerca en Arqueologia Protohistòrica de la Universitat de Barcelona i del Museu de les Terres de l’Ebre.

L’exposició i la guia que l’acompanya recullen els resultats de la investigació duta a terme durant anys per grups de recerca de les universitats i els presenten amb una vocació clarament pedagògica. Per este motiu, les il·lustracions de l’ebrenc Lluís Chavarria prenen un gran protagonisme gràcies als colors vívids i al retrat detallat de la quotidianitat d’estos pobles de l’edat del ferro.

En l’exposició es recreen escenes a partir dels vestigis trobats en els més de cent vint jaciments documentats en l’àrea de confluència entre Catalunya, el País Valencià i Aragó, que mostren un passat enigmàtic però, alhora, estranyament proper. A més, a més, l’exposició inclou una trentena de peces originals de diversos jaciments de les Terres de l’Ebre.

“Socialitzar els resultats de la recerca i fer-la accessible i entenedora ha de ser un objectiu estratègic i un deure per als investigadors, les institucions i les administracions”, explica la directora dels Serveis Territorials de Cultura a les Terres de l’Ebre, Victòria Almuni Balada, remarcant que “és en aquest sentit que cal entendre l’exposició i la guia”.

L’exposició es podrà visitar al Palau Oliver de Boteller (carrer Jaume Ferran i Clua, núm. 4, Tortosa), entre el 17 de novembre de 2023 i el 31 de març de 2024. Així mateix, es programaran tallers d’arqueologia experimental adreçats als centres d’ensenyament de primària i secundària, i també un cicle de conferències.

S’inaugurarà el proper 17 de novembre, a les 19.00 h, i comptarà amb la presència del comissari, David Garcia, que farà una visita guiada.

Garcia és professor del Departament de Prehistòria, Història Antiga i Arqueologia de la Universitat de Barcelona i, a més, és un arqueòleg reconegut, que ha realitzat nombroses campanyes al territori, especialment al jaciment de Sant Jaume, d’Alcanar.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies