HomeSense categoriaTortosa prepara una campanya per promoure el comerç local que inclou la...

Tortosa prepara una campanya per promoure el comerç local que inclou la gratuïtat de la primera hora de zona blava

TORTOSA // El govern municipal de Tortosa està ultimant una campanya de promoció del comerç local de la ciutat, que ajude a reactivar l’activitat després de l’aturada provocada per la pandèmia de coronavirus. La campanya inclou un seguit d’accions que volen incentivar les compres a les botigues, tant entre la gent de Tortosa com entre la resta de població de les Terres de l’Ebre així com dels territoris més pròxims, com el nord de Castelló, el Matarranya o les zones més pròximes del Camp de Tarragona. “A Tortosa tenim un comerç de proximitat molt important, i cal que el promocionem a tots els nivells”, ha explicat l’alcaldessa, Meritxell Roigé. 

Un dels punts més importants d’aquest seguit de mesures suposarà la gratuïtat de la zona blava durant la primera hora d’estacionament. S’allargarà durant sis mesos, una vegada aprovada pel ple i transcorregut el període d’exposició al públic, i s’aplicarà al primer tiquet diari per a cada vehicle fent servir l’ús de l’aplicació mòbil (APP) Aparcar Tortosa. L’ús de les noves tecnologies també permetrà evitar al màxim el contacte amb els expenedors situats a la zona blava, reduint la possibilitat que es convertisca en un possible focus de propagació del virus. La modificació de l’ordenança que regula l’estacionament de la zona blava s’haurà d’aprovar al ple extraordinari previst pel dijous 28 de maig. 

D’altra banda, l’alcaldessa també ha detallat les mesures que s’han hagut d’adoptar des de l’inici del 2020 per fer front a les dos crisis que ha patit la ciutat: la del Covid-19 i la del temporal Glòria. En total, s’hi han hagut de destinar 160.000 euros del fons de contingència, previst al pressupost municipal per a situacions inesperades. 

Pel que fa a la pandèmia de coronavirus, l’Ajuntament ha destinat més de 25.000 euros per incorporar elements de protecció als diferents equipaments municipals, com ara mampares, de les quals se n’han instal·lat gairebé un centenar, especialment als llocs d’atenció a la ciutadania. Juntament amb això també s’han destinat prop de 17.000 euros a l’adquisició d’elements de protecció individual: unes 2.000 mascaretes per al personal municipal, 50 litres de gel hidroalcohòlic desinfectant, 100 granotes per als treballadors de determinats serveis o 100 ulleres, entre d’altres. L’alcaldessa ha recordat que l’Ajuntament també ha fet donació de 1.500 mascaretes a Creu Roja, una quantitat equivalent a Càritas, així com 2.000 mascaretes als comerciants da la ciutat.  El fons de contingència també ha permès la compra de 63 ordinadors portàtils, així com altres elements informàtics, que s’han destinat a facilitar el teletreball de la plantilla municipal. 

Pel que fa a l’altra gran crisi que ha calgut abordar des de l’inici d’any, la provocada pel temporal Glòria del final del gener, l’Ajuntament ha hagut de destinar més de 96.000 euros a l’arranjament de camins o d’equipaments municipals. La part més important s’ha centrat en les partides de Sant Llàtzer, l’Horta de Pimpí, Vinallop o el Coll de l’Alba, on s’ha actuat en els camins de les Revoltes, barranc de Fullola, barranc de Sant Llàtzer, camí de Salva-aigües, barranc de les Monges, barranc de Lledó, barranc del Fondo, camí de Favaret, camí de Barcelles o camí de la Mola Porquera, entre d’altres. També al parc dels Països Catalans, la pujada al Seminari, la pujada a Sant Josep de la Muntanya o la pujada al Parador. Igualment es van arranjar les teulades del mercat, de la Policia Local, de l’ajuntament, del magatzem de la brigada o de l’antiga nau d’Indo, reconvertida en espai cultural. 

 

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 2 = 4

Últimes notícies