HomeMobilitatUlldecona posarà remei al pas de vehicles pesants de la carretera de...

Ulldecona posarà remei al pas de vehicles pesants de la carretera de Godall

La Diputació de Tarragona aprovava inicialment, en l’últim ple, els estudis informatiu i d’impacte ambiental, actualment en període d’exposició pública, d’una variant a la carretera TV-3313 que unix els municipis d’Ulldecona i Godall a l’extrem nord-oest. “Per això, avui ens acompanyen l’alcaldessa i els regidors i regidores, perquè és una obra que, evidentment, els veïns i veïnes demanaven, i suposo que estaran satisfets d’este pas que avui es fa”, anunciava la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó Sans, abans de passar a l’aprovació del punt. En sortir del ple, l’alcaldessa, Núria Ventura Brusca mostrava l’alegria pel pas de l’ens supramunicipal i destacava la importància de l’obra per al municipi, “una reivindicació històrica d’Ulldecona en què feia molt de temps que s’estava treballant, molt intensament en estos últims mesos, i que finalment ja comença a caminar”. La variant permetrà desviar els camions de gran tonatge que actualment circulen per dins d’Ulldecona i, així, millorar la circulació i, sobretot, guanyar molt en seguretat i salut.

En el tram de la TV-3313, la carretera té una Intensitat Mitjana Diària (IMD) de trànsit de 727 vehicles, amb un percentatge de pesants del 7,4 %, fet que suposa el pas de 54 de camions de gran tonatge. A més, este tram de travessera té un traçat dificultós, amb una calçada de quatre metres, sense espais protegits per a la circulació de vianants fora del tram més urbà i sense voreres o amb voreres estretes al tram més urbà.

Esta actuació està inclosa en el programa quadriennal d’inversions a la xarxa local de carreteres de la Diputació de Tarragona 2020-2023. Segons la metodologia de priorització d’actuacions del Pla Zonal, este tram de carretera està catalogat com a tram d’actuació de prioritat alta d’acord amb els criteris de seguretat, rendibilitat i d’impacte. Per a tramitar el projecte constructiu és necessari, prèviament, elaborar i tramitar un estudi informatiu i la seua documentació ambiental per a determinar la millor alternativa. De fet, la Diputació va encarregar la redacció del corresponent estudi d’avaluació ambiental ordinària el 21 de març de 2022, que preveu dos propostes de construcció d’un nou tram i el condicionament de l’actual, amb l’eixamplament i la creació de dos carrils amb vorals a ambdós costats.
Ambdós alternatives afecten la sèquia mare i diversos serveis existents corresponents a línies elèctriques i telefòniques. La primera opció finalitza a la intersecció amb el carrer Major i té un cost estimat de 590.838,75 €, mentre que la segona finalitza a la intersecció amb la carretera de Tortosa, a l’altura del carrer Barranc d’en Comú, amb un pressupost de 418.041,93 €.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

7 + 1 =

Últimes notícies