HomeSense categoriaUn 70% de les consultes d'Atenció Primària a l'Ebre es fa per...

Un 70% de les consultes d’Atenció Primària a l’Ebre es fa per telèfon i missatgeria en línia

Davant la pandèmia de la Covid-19, l’Atenció Primària de les Terres de l’Ebre ha adaptat la seua organització i estratègia per donar resposta a les necessitats de la població incorporant noves formes d’atenció i contacte amb l’usuari que garanteixen el seguiment sense haver de realitzar desplaçaments innecessaris. 

Així doncs, s’han potenciat els canals de comunicació no presencials com les consultes telefòniques i l’e-consulta des del vessant clínic, i també s’han posat en marxa canals de comunicació per agilitzar i facilitar els tràmits administratius. Des de l’inici de la pandèmia les dades de l’Atenció Primària a les Terres de l’Ebre indiquen que un 70% de les consultes totals de l’Atenció Primària s’han realitzat de manera no presencial, l’activitat diària telefònica ha passat del 2,8% al 36,7%; l’activitat diària no presencial s’ha incrementat en un 157%, ja que s’han atès més de 2.500 visites diàries; l’activitat diària e-consulta, l’aplicació de missatgeria que connecta el pacient i els professionals de la salut, ha passat del 0,45% al 7,28%; així com s’ha donat resposta a més de 2.000 peticions rebudes per part de la ciutadania telemàticament a través de la pàgina web de l’Institut Català de la Salut a l’Ebre. Segons ha informat el Departament de Salut també s’estan atenent les persones amb simptomatologia compatible amb el coronavirus i es realitza un cribratge i un seguiment per localitzar o prevenir possibles complicacions a través d’un registre específic a cada centre d’Atenció Primària. 

Al mateix temps, s’han garantit totes aquelles activitats demorables que requereix la ciutadania en el seguiment de les seues patologies, seguint realitzant aquella atenció presencial que ho requereix. 

L’atenció a domicili és un paper fonamental de l’Atenció Primària, ja que així s’eviten els desplaçaments dels usuaris, donant resposta i resolent els problemes de salut en el nivell assistencial més adient. També s’ha de destacar la reorganització física dels equips i unitats, l’adopció de mesures d’organització per poder assumir la demanda creixent d’atenció i el tractament adequat dels casos i, al mateix temps, preservar la salut dels treballadors garantint la diferenciació de circuits d’atenció segons patologia en els diferents centres. 

 

Residències geriàtriques

Des de l’Atenció Primària Terres de l’Ebre s’ha engegat un programa de suport específic a les residències del territori per tal d’assegurar l’atenció sanitària i social dels pacients institucionalitzats durant la pandèmia del coronavirus. 

S’ha iniciat una actuació proactiva a totes les residències per garantir la seguretat clínica dels centres, minimitzant els potencials contagis, tant en pacients com en cuidadors i professionals. Esta tasca s’ha fet de manera coordinada amb el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, i la Unitat de Salut Pública territorial que ofereixen, en tot moment, assessorament i formació a les residències del territori. 

En este sentit des de la Unitat Bàsica de Prevenció de la Gerència Territorial de l’ICS a les Terres de l’Ebre s’han ofert cursos d’utilització dels equips de protecció individual a totes les residències del territori, així com s’ha reorganitzat l’atenció primària a fi de poder oferir als residents dels centres del territori l’atenció més adequada al seu estat de salut, garantint en tot moment el suport a professionals i pacients. 

Des de la Regió Sanitària de les Terres de l’Ebre i la Gerència Territorial de l’ICS a l’Ebre agraeixen  l’esforç dels professionals per adaptar-se a este repte mantenint una atenció de qualitat, així com a la ciutadania per la seua col·laboració. 

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

76 + = 81

Últimes notícies