HomeEducació3 professors de les Terres de l'Ebre participen en el programa 'Petits...

3 professors de les Terres de l’Ebre participen en el programa ‘Petits Talents Científics’

Petits Talents Científics (PTC), programa d’actualització científica i didàctica per al professorat de primària amb 11 anys de funcionament a Catalunya, enceta aquest curs 2024-2025 la seva segona edició a Tarragona. Un total de 28 docents de primària de 19 centres educatius de les comarques del Tarragonès (14), Baix Camp (1), Baix Ebre (2), Montsià (1) i El Priorat (1), passaran per aquesta formació, acreditada pel Departament d’Educació i Formació Professional.

PTC està organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i la
Fundació “la Caixa”, amb la col·laboració del CRP del Tarragonès. El programa aporta al professorat eines pedagògiques i assessorament per crear itineraris d’investigació que permeten a l’alumnat fer petits projectes de recerca i pràctiques experimentals durant el curs, estimulant l’aprenentatge amb sentit, la curiositat, i el pensament crític.

Des de 2013, PTC ha format 1.008 docents, amb la participació de 25.022 alumnes de 293 centres educatius d’arreu Catalunya en les diferents edicions locals realitzades (fins ara a Barcelona, Esplugues, l’Hospitalet de Llobregat, la Garrotxa, Girona, Tarragona i comarques lleidatanes). PTC Tarragona té com a tema central la investigació de les relacions entre els éssers vius. S’estudiaran aspectes com ara el comportament dels animals: estratègies generals i casos particulars (formigues, grills i ocells); el concepte d’hàbitat i les adaptacions dels organismes vius per habitar en un determinat entorn; i les relacions entre els éssers vius d’un ecosistema: xarxes de relacions, cicle de la matèria i dinàmica de poblacions.

El curs proporcionarà als mestres estratègies i recursos per poder dissenyar diferents
periples d’investigació amb els seus alumnes en aquest àmbit temàtic, implicant-los en
recerques autèntiques i fent que els nens i les nenes prenguin consciència i tinguin un
millor coneixement sobre la salut personal i col·lectiva. Els projectes duts a terme als centres participants es presentaran a final de curs per part de l’alumnat en un
esdeveniment anomenat Petit Congrés Científic.

El programa planteja els esmentats itineraris d’investigació com a model didàctic per abordar situacions d’aprenentatge relacionades amb fenòmens vinculats al
funcionament del cos humà, encoratjant al descobriment, la conversa i la reflexió.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

2 + = 12

Últimes notícies