HomeEconomiaEl preu de la llum continua pujant i torna a superar els...

El preu de la llum continua pujant i torna a superar els 400 euros/MWh

El preu de la llum per als clients de la tarifa regulada continua pujant i este dilluns torna a superar els 400 euros/MWh. En concret, se situa en els 423,36 euros/MWh, un 10,7% mĆ©s que este diumenge (382,31 euros/MWh), segons les dades de l’Operador del Mercat IbĆØric de l’Energia (OMIE). Es tracta del segon mĆ xim des que va entrar en vigor l’excepció ibĆØrica, a mitjans de juny.

El preu final Ć©s el resultat de sumar el preu mitjĆ  de la subhasta al mercat majorista (188,42 euros/MWh) i la compensació que es pagarĆ  a les centrals de cicle combinat per l’aplicació del topall del gas (234,94 euros/MWh). Sense l’excepció ibĆØrica, el cost de l’electricitat s’encariria fins als 510,37 euros/MWh, segons el Ministeri de Transició Ecològica.

El rĆØcord del preu de la llum des que hi ha l’excepció ibĆØrica va ser el dimarts passat, quan es va situar en 436,25 euros/MWh.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

IntroduĆÆu el vostre comentari.
IntroduĆÆu aquĆ­ el vostre nom

Últimes notícies