Als voltants del municipi de Tivissa, es va realitzar la darrera sessió de fotos de la tretzena edició del calendari solidari Bombers amb causa 2024.
Al llarg dels mesos de juliol i agot s’han dut a terme les fotografies a diferents indrets de Catalunya amb la col·laboració dels infants, que són els protagonistes i la raó de ser del calendari solidari, i dels Bombers de la Generalitat, Bombers d’Andorra, Bombers de Barcelona i també de Pompièrs d’Aran.
El protagonista de la darrera sessió fotogràfica van ser en Víctor i en Jofre, dos nens de 8 anys tractats a l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona, que van estar acompanyat del grup dels Bombers Voluntaris del parc de Tivissa i també dels donkeys Firefighters, uns rucs que es dediquen a la neteja del sotabosc. Però com ells, molts altres infants i joves dels Hospitals Sanitari Sant Joan de Déu i Sant Joan de Déu Terres de Lleida, han participat del projecte solidari, representant d’una manera divertida diferents escenes amb els bombers.
La fotoperiodista que va fer la darrera sessió va ser la tortosina Núria Caro, reconeguda amb diferents premis.
D’altra banda, David Oliete, fotògraf tarragoní, va encetar la primera de les sessions fotogràfiques a Tarragona. I, el van seguir els fotoperiodistes com Lorena Sopena, David Oliete, Anna Tur, Josep Camps, Sara Cabarrocas, Carles Esporrin, Pepa Vives, Facundo Santana, Maricel Blanch, Josep Ribas, Maria Jou, Lídia Larrosa.
I, és que, des de l’inici, el calendari solidari ha comptat amb la participació altruista de fotògrafs de reconegut prestigi professional que s’han sumat a la causa i han dotat al calendari d’una alta qualitat fotogràfica.
Bombers amb causa
Els Bombers de la Generalitat i l’Obra Social Sant Joan de Déu col·laboren en este projecte solidari des de l’any 2011, arran de la iniciativa de tres bombers voluntaris de la Generalitat, amb l’objectiu d’aconseguir fons per a la recerca en malalties infantils.
Des de l’edició del 2018 del calendari, es destina també fons a projectes socials d’acompanyament a infants en risc d’exclusió social, beneficiant-se centres com el Parc Sanitari Sant Joan de Déu i Sant Joan de Déu Terres de Lleida.