HomeInfraestructuresComencen les obres d’adequació de l’antic traçat del Carrilet per convertir-lo en...

Comencen les obres d’adequació de l’antic traçat del Carrilet per convertir-lo en Via Verda

El Consell Comarcal del Baix Ebre ha iniciat les obres d’adequació d’un tram de 6,9  quilòmetres de l’antic traçat del Carrilet com a Via Verda. Una actuació que té un  cost de 426.863 euros i que compta amb una subvenció de 176.390 euros del fons  Feder; una subvenció de 209.196 euros del departament d’Empresa, a través del Pla de Foment Territorial de Turisme i una aportació de 41.276 euros per part del  Consell Comarcal.

El president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Xavier Faura; el  vicepresident, Jordi Jordan i el conseller comarcal d’Obres i Serveis, Antoni  Gilabert, han fet este matí una visita a les obres, que executa l’empresa  Tecnologia de Firmes SA. “L’objectiu d’aquesta actuació és recuperar l’espai de  l’antiga via de tren del Carrilet, una infraestructura històrica, per utilitzar-lo  com a camí natural i via cicloturística, és a dir, fomentar el turisme a la  comarca a través d’una activitat turística que és sostenible”, ha manifestat  Faura.

La primera fase dels treballs consisteix a netejar i esbrossar tot el tram d’actuació,  comprès entre l’antiga bòbila d’Anguera, a la C-42, fins a uns metres abans del pont  de l’autopista de l’AP-7. Posteriorment, es renovarà el paviment amb totu artificial  (una barreja de terra i pedres) i una mescla de bituminós en calent. Pel que fa a  l’amplada de la via serà de 3 metres, la mateixa que la de la Via Verda de la Val de  Zafán. “Al primer tram de l’itinerari es mantindrà l’arbrat existent, mentre  que entre Font de Quinto i la part final, al pont de la Pedrera, es plantarà una  filera de xops”, ha explicat el vicepresident i conseller comarcal de Turisme, Jordi  Jordan. Concretament, s’ha previst plantar 262 arbres.

El traçat d’este tram de la Via Verda del Carrilet transcorre paral·lel al camí de  servei del canal de l’esquerra de l’Ebre. “Aquesta Via Verda permetrà fer valdre  el patrimoni cultural i rural del Baix Ebre, connectarem Tortosa amb els  paisatges rurals i naturals que caracteritzen l’últim tram del riu Ebre”, ha dit  Jordan. Així, el recorregut passa molt prop de la Torre de Campredó i els  aiguamolls del marjal de Campredó.

A més, la Via Verda del Carrilet quedarà connectada amb altres rutes  cicloturístiques com la Via Verda de la Val de Zafán i el Camí Natural de l’Ebre. “Cal  connectar la xarxa d’itineraris amb bicicleta que ofereix el territori, ja que  per atreure mercats internacionals són necessaris recorreguts llargs”, ha assenyalat Faura.

Pel que fa al termini d’execució d’obres, el president del Consell Comarcal del Baix  Ebre ha explicat que la previsió és que els treballs d’adequació de la Via Verda del Carrilet finalitzen el pròxim mes de novembre. Faura ha recordat que el procés de  licitació de l’obra es va suspendre amb la declaració de l’estat d’alarma per la crisi  sanitària de la Covid-19 i es va reactivar al mes de maig.

El Consell Comarcal del Baix Ebre va signar el 2017 amb ADIF un contracte  d’arrendament per vint anys dels terrenys de l’antic traçat del Carrilet de la Cava,  per tal de promoure la creació d’una Via Verda per a ús cicloturístic i mobilitat  sostenible de la població. La línia ferroviària del Carrilet de la Cava va ser  construïda a finals dels anys vint del segle passat i explotada per la companyia  Ferrocarrils Econòmics (FESA), fins que l’any 1964 se’n va fer càrrec FEVE.  Finalment, la línia es va clausurar el 1968.

 

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

25 + = 29

Últimes notícies