El Grup d’Abanderats de Tortosa també ha volgut explicar en un comunicat a les xarxes socials la seva versió dels fets succeïts la nit de diumenge a la plaça de l’absis en la darrera actuació de la Festa del Renaixement. El comunicat diu textualment el següent:
1. El Grup d’Abanderats lamentem profundament els fets succeïts la passada nit de diumenge a la plaça de l’absis, que han estat fruït de diferents malentesos i que van provocar una situació que lamentem i que no s’hauria d’haver produït mai.
2. Des del Grup d’Abanderats en cap moment es va pretendre faltar al respecte a ningú, molt menys a les entitats locals, a qui instem a una trobada per tal de poder refer ponts i treballar tots plegats pel foment de la cultura i per la ciutat, que no es mereix haver viscut una situació com la del passat diumenge.
3. L’actuació alternativa fora del programa, que va dur a terme el propi Grup d’Abanderats pel suport popular i les peticions rebudes a través de les xarxes socials, va ser comunicada a l’Ajuntament el passat divendres. Posteriorment es va publicar el vídeo viral convidant la ciutadania a assistir a l’espectacle, un espectacle pel qual portem tot l’any treballant. Tota aquesta situació s’hagués pogut evitar de moltes maneres, entre elles, acceptant les peticions de diàleg fetes pel Grup d’Abanderats a l’Ajuntament, des de que es va conèixer que l’actuació final no estava inclosa al programa.
4. El Grup d’Abanderats vam programar l’espectacle a una hora on ja s’havien acabat la resta d’actuacions del programa. Posteriorment al nostre anunci d’actuar, l’Ajuntament va publicar que altres entitats també actuarien aquella nit a l’absis. Un fet que vam conèixer a través de les xarxes socials, sense cap mena de reunió de coordinació prèvia. No obstant, sempre hem respectat i en cap moment vam qüestionar l’actuació de la resta de grups.
5. L’organització va determinar de forma unilateral comunicar al Grup d’Abanderats 1 hora abans de l’inici de l’espectacle que el nostre grup disposava de només 15 minuts d’actuació. L’espectacle fi de festa dels abanderats a l’absis té un format concret i una durada mínima.
6. Per tot l’exposat anteriorment, la falta de comunicació per part de la direcció de la Festa ha derivat en una situació desagradable i que no ha contentat a ningú, i que mai s’hauria d’haver produït.
7. Des del Grup d’Abanderats ens comprometem a seguir representant la nostra ciutat, i restem, com no pot ser d’altra manera, a disposició de la institució de l’Ajuntament de Tortosa.