HomeSense categoriaDestinen 1,8 MEUR a la instal·lació de malles per evitar despreniments de...

Destinen 1,8 MEUR a la instal·lació de malles per evitar despreniments de talussos al tram ebrenc de la C-12

TERRES DE L’EBRE // L’Enquesta sobre la Mobilitat a les Terres de l’Ebre, duta a terme per la Taula de Mobilitat i presentada el passat mes de juliol, demostra l’augment exponencial de l’ús del transport públic entre els diversos municipis ebrencs. Especialment notable ha estat l’increment del transport públic d’un 41% entre 2014 i 2019 dins les comarques de l’Ebre, sobretot a partir de la implantació de la T10/120/1€, i s’incrementa en un 156% entre les Terres de l’Ebre i Tarragona, i un 115% entre Terres de l’Ebre i l’aeroport de Barcelona.

En aquest sentit, el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Xavier Pallarés, destaca que “l’ús del transport públic intern és d’un 70% de la població, la qual cosa implica que seguim treballant amb l’objectiu de reduir el transport privat i potenciar el transport públic amb uns preus competitius i un reforç de la connectivitat”.

En concret, Xavier Pallarés i la directora territorial de Territori i Sostenibilitat, Lídia Pino, han presentat algunes de les actuacions que s’estan implementant com a resultat de les propostes plantejades pel Comitè Tècnic que estudia l’enquesta i dissenya les propostes a implementar.

Així s’ha posat en marxa una nova freqüència a les 08.35 h entre Móra d’Ebre a la Ribera d’Ebre i Gandesa a la Terra Alta, amb arribada a les 09.05 h, passant de 4 a 5 freqüències d’anada durant el dia, que permet l’arribada d’estudiants a l’Escola Agrària, una de les reivindicacions de la ciutadania. Amb la T10/120 el cost per l’usuari és d’1,00 € i el bitllet senzill és de 2,85 €, amb el bonus virtual el preu es redueix a 1,70 €.

Així mateix, seguint la petició del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, s’estudia l’ajustament de freqüències de la línia que uneix Riba-roja d’Ebre i Mora d’Ebre, per tal d’afegir-ne una sobre les 7 – 7.30, per cobrir el tram entre la primera sortida a les 5:30 i la segona que surt a les 8:45 i que permeta enllaçar amb altres línies en direcció Falset, Gandesa i Tortosa.

També s’implementà el darrer semestre del curs 2020-2021 els ajustaments horaris de les línies de bus regular que arriben a Tortosa per facilitar l’arribada de l’alumnat de la Universitat Rovira i Virgili, als cursos de Batxillerat i de Cicles Formatius. I ara s’estudia l’ajustament del retorn d’este alumnat per encaixar amb els horaris escolars.

D’altra banda, el Departament de Territori i Sostenibilitat també està treballant en les obres de millora i condicionament de la xarxa viària ebrenca.

 

Pel que fa a les obres de la C-12 o Eix de l’Ebre, s’està actuant als punts quilomètrics:

  • Tram Tortosa – Benifallet. Ubicació de malles de tiple torsió per contenció de talussos i evitar esllavissades, al pk. 13,600-39 en obres d’emergència, amb una inversió de 700.000€ aprox.   
  • Tram Garcia – Flix. Ubicació de malles de triple torsió per contenció de talussos, al pk. 72,800 – 83,600 en obres emergència per import de 1100.00€ aprox. 

 

Unes obres que finalitzaran aproximadament el desembre del 2020; mentre que en breu s’iniciaran noves actuacions a la xarxa viària de les Terres de l’Ebre, com:

  • El fressats i reposició de ferm per col·locar una nova cap de rodadura al tram Xerta – Aldover s’iniciaran la setmana del 5 d’octubre.
  • Rotonda a la C-12 per a la millora de l’accés a l’EMD Jesús i de la circulació de la via.
  • Millora de l’accés de la C-12 a la Via verda a Benifallet.
  •  Inici de les obres de millora de la carretera entre Tivissa i la Serra d’Almos.
Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

3 + 7 =

Últimes notícies