En el pla estratègic 2022-2026 el Consorci d’Aigües de Tarragona ha definit diversos objectius i eixos d’acció entre els quals destaca la digitalització tot convertint al CAT en una empresa data-driven, on totes les decisions es prenguen amb base a informació contrastada i veraç.
Durant l’any 2021, a través del departament de nova creació d’Innovació, Tecnologia i Energia (ITE), s’ha treballat en l’elaboració d’un pla de digitalització que contempla accions que permeten convertir el CAT en una organització 4,0.
Dins d’este pla es plantegen diverses línies de treball centrades a crear un entorn de feina on l’accés a la informació siga universal i permeta aplicacions de tecnologia punteres de machine learning i d’intel·ligència artificial per a la generació d’eines de suport a la presa de decisions i l’establiment d’una estructura eficient que optimitze el servei.
En el Dia Mundial de l’Aigua des del CAT es vol posar de manifest l’aposta per una gestió eficient d’este recurs, en este cas a través de la digitalització. Actualment, ja es troben treballant per convertir tot el model de gestió de l’explotació, la qualitat i el manteniment, en un model 4,0 que permeta predir l’evolució i optimitzar tots els processos, des de la captació passant pel tractament com la distribució d’esta aigua i el manteniment de tots els actius de l’empresa.
Dins d’este últim apartat, també s’inclou la implantació de la monitorització en continu de l’estat estructural de la canonada principal de formigó pretensat, a través de fibra òptica instal·lada dins del tub al llarg de 83 km de recorregut i que constitueix un projecte pioner a Europa.
La digitalització és només un dels diversos eixos d’acció que formen part del pla estratègic de l’organització pels pròxims 4 anys. Tots ells alineats amb els objectius de desenvolupament sostenible i especialment amb l’ODS número 6 que fa referència a la garantia de servei, qualitat i disponibilitat i una gestió sostenible de l’aigua.