HomeSense categoriaEl futur dels eixos comercials i les solucions digitals de brand experience...

El futur dels eixos comercials i les solucions digitals de brand experience centraran la 3a Setmana del Comerç

Del 25 al 31 de març se celebra la tercera edició de la Setmana del Comerç, una iniciativa que impulsa la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM).

Amb el comerç com a protagonista, aquesta iniciativa pretén ser el punt de trobada amb el sector comercial on es combinaran espais d’intercanvi d’experiències, plataformes de reflexió, i espais de foment d’idees amb un munt d’activitats arreu del territori que ajudaran a posar en valor el comerç i a reivindicar l’important paper que juga en l’economia catalana i en el model de país.

El tret de sortida de la Setmana del Comerç el donarà dilluns, 25 març, la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, al Caixa Fòrum, i comptarà amb la conferència “Radical Retail” on el consultor i fundador d’Infonomia, Alfons Cornella explicarà la seva visió sobre el comerç.

 

Jornades Comerç Increïble 

Les Jornades Comerç Increïble —sessions tècniques de debat i coneixement que se celebren en el marc de la Setmana del Comerç— se centraran enguany en analitzar les noves eines de promoció dels eixos comercials, con donar resposta als canvis en les preferències de consum i en les oportunitats de les solucions tecnològiques pel comerç.

La sessió de 26 de març es dedicarà de forma monogràfica a analitzar i debatre el present i futur dels eixos comercials a Catalunya, i la futura llei de les Àrees de Promoció Econòmica i Urbana (APEUs), com a eina de foment i millora de la àrees comercials. La directora general de Comerç explica els principals eixos de Llei dels APEUs en què treballa actualment la Generalitat. Així mateix, es comptarà amb la col·laboració de 3 experts europeus, en una taula rodona sobre la implantació del BIDs al Regne Unit i Alemanya. La jornada es completarà amb la presentació d’un informe sobre el nivell d’associacionisme comercial i una presentació a càrrec de Retailcat.

La jornada del 27 de març se centrarà en “Vendre com sempre, però diferent! Com reinventem les botigues per vendre en un futur?”. De la mà de l’economista i “botigueròleg” Marcos Álvarez, s’ajudarà als assistents fer una diagnosi diferent dels seus negocis per planificar noves estratègies de venda per al futur. Alhora es debatrà sobre els nous perfils de consumidor, i de les noves competències que han de tenir els venedors. La jornada es completarà amb la presentació de l’estudi “Anàlisi del Comerç a Barcelona: Físic i online. Recomanacions per guanyar competitivitat”, a càrrec de Barcelona Oberta.

Dijous, 28 de març, la sessió es dedicarà a com maximitzar les inversions en eines tecnològiques. Amb la participació de 3 experts en la matèria, la jornada s’orienta específicament als empresaris de comerç, serveis i moda i als professionals que gestionen aquest àmbit a les seves empreses.

Divendres, 29 de març, tindrà lloc el Retail Talks, un showroom per al comerç minorista, on destacades empreses i entitats presentaran les seves solucions digitals en àmbits com la intel·ligència artificial, Big Data o neuromàrqueting. Amb l’aparença d’un “market place”, 16 empreses proveïdores exposaran in situ totes les solucions que ofereixen per a la generació de brand experience per al comerç detallista, amb contactes B2B amb els assistents. Entre les empreses participants hi haurà Endesa, Secartys, Beabloo, Manzaning, Payment Innovation Hub o Imotion Analytics.

 

Entitats i associacions de comerciants ebrencs participen a la Setmana del Comerç amb una vintena d’activitats

Entitats i associacions de comerciants ebrenques se sumen una edició a la Setmana del Comerç amb un ampli programa d’activitats, amb una quinzena d’iniciatives, que inclou des de jornades de reflexió i coneixement per a professionals fins a activitats lúdiques per a tots els públics.

A la comarca del Baix Ebre, l’entitat L’Aldea comercial i turística (Alcotur) ha programat l’acció “Missatges de globus” que tindrà lloc del 25 al 31 de març. A Deltebre, la Federació de Comerç i Turisme organitza al llarg de la setmana un seguit de “minitallers formatius” per a botiguers. A El Perelló, l’Associació de Comerciants i Empresaris durà a terme l’acció “El producte increïble”, del 25 al 31 de març, i a Tortosa, la Federació Comercial i de Serveis de Tortosa i Comerç Tortosa Centre ha organitzat la jornada “Comerç Local, posem en valor la diferència: La cooperació empresarial ens fa forts, innovació mitjançant les associacions de comerciants. L’economia circular, una estratègia de futur”, pel proper 25 de març.

Al Montsià, “A la vora”, Pla dinamitzador comercial de l’Ajuntament d’Amposta ha organitzat el “Marquet Place Amposta”, que tindrà lloc el 28 de març. De la seva banda, la Federació de Comerç d’Amposta durà a terme el 26 de març l’acció FECOAM a un click, i al llarg de la setmana impulsarà la iniciativa “Selfie FECOAM”. A Sant Carles de la Ràpita, la Unió de Comerç Rapitenc acollirà el 31 de març la cloenda de la 3a ed. de la Setmana del Comerç amb la participació de la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta. A la Sénia, la Federació de Comerciants ha programat al llarg de la setmana del 25 al 31 de març un seguit de tallers als comerços.

A la Ribera d’Ebre, la Unió de Comerciants de Flix ha organitzat un complert programa d’activitats: el 25 de març, una xerrada professional (Revista de l’oli); el 26 de març, un Taller de cuina amb Jordi Vilaplana, i un Taller de coaching; el 27 de març, una Xerrada a càrrec de l’empresa consultora de màrqueting Pymeralia; el 28 de març, xerrades motivacionals; i el 29 de març, tindrà lloc Cloenda de la setmana del comerç a Flix/Networking. Així mateix, l’entitat liderarà el 27 de març una acció de protesta amb tancaments de tots els aparadors, per reivindicar el paper del comerç local. A Móra d’Ebre, la Unió de Botiguers celebra del 25 al 31 de març la Setmana Solidària pel Jeroni de Moragas.

A la Terra Alta, la Unió de Comerciants de Gandesa impulsarà al llarg de la setmana la campanya “Comprar a Gandesa té premi!”.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

86 + = 95

Últimes notícies