HomeSocietatEl Govern espanyol vol prohibir la venda de vehicles dièsel i gasolina...

El Govern espanyol vol prohibir la venda de vehicles dièsel i gasolina a partir del 2040

El Govern espanyol vol prohibir la matriculació i venda de cotxes dièsel i gasolina a partir del 2040 amb l’objectiu que el 2050 ja no circulen vehicles que emeten CO2.

L’executiu ja treballa amb la Llei del canvi climàtic i transició energètica del Ministeri per a la Transició Ecològica, dirigit per Teresa Ribera. Tot i això, esta llei encara és un esborrany que de moment es troba en mans de la resta de grups que formen el Congrés i que, per tant, haurà de passar a votació un cop es tanque el text definitiu.

Concretament esta mesura que vol reduir les emissions de CO2 ja es regula al Regne Unit i d’altres països s’han posat fites més properes, com Dinamarca, Irlanda, Alemanya i Holanda que ho volen assolir el 2030, mentre que Noruega el 2025. El govern de Pedro Sánchez no amaga que posant sobre la taula este calendari “envia senyals clars” per  a “dirigir” la producció de vehicles.

Marques com Volvo ja han anunciat que a partir del 2019 només vendran cotxes elèctrics i Toyota deixarà de vendre vehicles dièsel a Europa a finals del 2018. A més, pel que fa al transport per carretera, el Govern espanyol estudiarà l’establiment de l’eurovinyeta per a gravar els vehicles pesats de transport de mercaderies al seu pas per determinades infraestructures. També es vol obligar a ubicar punts de recàrrega elèctrica a les benzineres, en terminis diferents segons el seu nivell de vendes.

Objectiu per al 2030 i el 2050

La llei té dos grans referències temporals -2030 i 2050- per a  reduir emissions, introduir energies renovables i millorar l’eficiència en l’ús d’energia. Per al 2030, es proposa reduir els gasos d’efecte hivernacle en almenys un 20% respecte dels nivells del 1990 (que s’elevaria al 90% el 2050); arribar a un 35% de la penetració de les renovables en el consum d’energia, i que el sistema elèctric es basie en un 70% en energies renovables (100% el 2050). L’altre objectiu és millorar un 35% l’eficiència energètica.

En este moment, les emissions a l’Estat estan un 17% per sobre del nivell de 1990. Per tant, l’objectiu marcat per al 2030 suposa reduir-les en 37 punts. Aconseguir que el 2030 es produïsca una reducció del 20% del total de les emissions significaria que en este any les emissions haurien de ser de 230 milions de tones, i això suposa per al 2030 eliminar una de cada tres emissions.

Anfac considera la mesura “contraproduent”

El vicepresident de l’Associació  Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac), Mario Armero, ha admès que l’associació ha rebut amb “sorpresa” la prohibició als vehicles de combustió que planteja el Govern espanyol per al 2040, una mesura que veu confusa i contraproduent perquè pot incentivar la venda de cotxes de segona mà molt vells, cosa que generaria un augment d’emissions de CO2.

Armero ha defensat que és necessari portar a l’Estat nous models de fabricació a les plantes espanyoles i renovar el parc automobilístic. “El problema a Espanya no és el dièsel nou ni la gasolina nova, sinó els cotxes vells”, ha explicat tot detallant que el 2017 van vendre 170.000 vehicles de segona mà de més de vint anys. Alhora, ha opinat que la prohibició podria afectar negativament les vendes del sector i seria “un canvi radical de difícil lectura” per als inversors.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 28 = 30

Últimes notícies