HomeCulturaEl Museu d'Art Modern de la Diputació de Tarragona amplia i actualitza...

El Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona amplia i actualitza la seva col·lecció d’art contemporani

CULTURA // El Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona (MAMT) compta amb noves obres que amplien i actualitzen el seu fons d’art contemporani. Es tracta d’un conjunt de creacions des dels anys 80 del segle XX fins a l’actualitat, entre fotografies i instal·lacions de diferent tipologia i format, dels artistes Carles Fargas, Anna Malagrida, Ro Caminal, Marcel Pey, Salvador Juanpere, David Mocha i Teresa Mulet.

A partir d’aquest dijous, dia 22 d’abril, les noves adquisicions es mostren al públic en l’exposició ‘Adquisicions MAMT’, a les dependències del Museu d’Art Modern. S’hi podran visitar fins al 13 de juny, amb entrada de franc, com la resta del museu (consultar-ne els horaris a www.dipta.cat/mamt). La presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó, ha conegut en directe les noves obres en una visita a l’exposició, acompanyada del diputat de Cultura de la institució, Joan Josep Garcia, i del director del MAMT, Manel Margalef.

“Les noves adquisicions d’art contemporani al MAMT reforcen el paper del nostre museu com a referent artístic i l’adapten als nous temps”, ha assegurat Noemí Llauradó durant la visita. De la seva part, Joan Josep Garcia també ha afegit que “l’exposició amb les noves adquisicions del MAMT és una mostra més que la cultura no s’atura, i que és segura”. El director del MAMT ha estat l’encarregat d’explicar amb detall les diferents obres que passen a formar part del fons del museu de manera permanent.

Les noves peces formen part de la Col·lecció Nacional d’Art i Col·lecció Nacional de Fotografia de la Generalitat. La Diputació de Tarragona va fer una proposta d’adquisició, com a membre de la Xarxa de Museus d’Art de Catalunya, i la Generalitat les va adquirir per donar-les en dipòsit al MAMT, que a partir d’ara en té la custòdia. Tots els autors i autores d’aquestes obres són de la demarcació de Tarragona o hi tenen vinculació. Aquest és un dels criteris que s’ha tingut en compte per a la selecció dels artistes. Altres requisits són gaudir d’una destacada carrera professional nacional o internacional i no estar representats a les col·leccions del museu (o bé estar-hi però amb obres que incideixen en altres períodes de la trajectòria de l’autor), o haver dut a terme projectes significatius al Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona.

 

Les obres

 

Camp de Control (instal·lació, 2019), de Teresa Mulet. Produïda per Lo Pati-Centre d’Art Terres de l’Ebre, es tracta d’una instal·lació de gran format integrada per diverses làmines de plàstic que evoquen els camps d’arròs del Delta.

Rue Châteaudun (impressió digital giclée, 2008), d’Anna Malagrida. És una de les fotografies protagonista de la sèrie Els Aparadors, una de les més reconegudes de tota la seva trajectòria artística.

Moi, un noir. Reloaded 2 (instal·lació de vídeo), de Ro Caminal. L’autora desenvolupa processos artístics en diferents formats, com la fotografia, el videoart i les instal·lacions multimèdia. En aquest cas, es tracta d’una instal·lació sonora, a partir d’una caixa. 

XIV Iguanes (fotografia, 1986), de Carles Fargas. Una de les seves obres més rellevants, que va reunir a tots els protagonistes, artistes, escriptors i activistes culturals que van ser el detonant de l’impuls cultural i artístic que va viure la demarcació a l’inici dels anys vuitanta del segle XX.

The Burning Blade (neó, 2018), de Marcel Pey. És una de les seves últimes produccions, i respon a un treball de conclusions. Produïda pel Centre d’Art Tarragona, reuneix perfectament els trets fonamentals de l’estil que ha caracteritzat tota la seva carrera.

El misteri de la forma i la bellesa (instal·lació, 2018), de Salvador Juanpere. Realitzada per a l’exposició ‘Julio Antonio Stendhal’, per commemorar el centenari de la mort d’aquest escultor. Recull de manera molt sintètica, unes reproduccions en marbre de Carrara, imitant les pastilles de fang disposades damunt de bancs de treball, inspirats en els tres cavallets dels escultors Julio Antonio, August Rodin i una peanya d’estil brancusià.

Bonavista (fotografia, 2014), de David Mocha. Respon a l’interès social de l’autor. A través de la història dels seus avis i dels seus pares, retrata els canvis i les transformacions que ha sofert aquest barri tarragoní d’acord amb la transformació industrial.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

+ 33 = 42

Últimes notícies