HomeSense categoriaEl nou sistema de recollida de residus del COPATE ja és totalment...

El nou sistema de recollida de residus del COPATE ja és totalment operatiu

TERRES DE L’EBRE // El nou sistema de recollida de residus implantat pel Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l’Ebre (COPATE) ja és plenament operatiu. Aquest estiu ha finalitzat el procés de
renovació de contenidors i s’han posat en marxa els nous serveis previstos als 24 municipis de l’àmbit COPATE, un procés que s’ha estès de forma gradual als diferents municipis del Baix Ebre i el Montsià. 

Concretament al Montsià, s’han instal·lat 599 contenidors soterrats i 923 en superfície, mentre que al Baix Ebre s’han adequat 1.374 contenidors. En total, hi ha
uns 3.600 contenidors, 3.000 unitats disposen d’un sistema bilateral automàtic i 600 d’un sistema de recollida posterior.

“A més de la renovació dels contenidors, s’han posat en funcionament un seguit de serveis per tal de garantir que la ciutadania diposite de forma adequada les seues deixalles i, posteriorment, aquestes es transporten i siguen tractades als diferents centres de tractament”, ha explicat el president del COPATE, Joan Alginet.

En aquest sentit, s’han adquirit 35 equipaments mòbils (entre camions recol·lectors, camions de transferència de
residus, furgons de neteja i manteniment); es duu a terme la neteja interior i exterior automàtica amb els renta contenidors; s’ha millorat la freqüència de neteja de contenidors; es realitza més freqüència de pas del servei de repàs de les illes amb les furgonetes elèctriques i s’ha posat en marxa el servei de recollida de voluminosos porta a porta.

“Hem adquirit una sèrie d’equipaments que calia renovar amb una tecnologia compatible a l’àmbit del Baix Ebre i del Montsià, optimitzant els recursos i permetent una millor economia d’escala”, ha dit Alginet.

Pel que fa a la inversió d’aquest sistema de recollida és d’11,2 milions d’euros i l’empresa que té adjudicat el contracte és la UTE formada per FCC SA i Acciona. “Encoratgem la ciutadania a fer un triatge adequat dels residus domèstics, posant la fracció adequada en cadascun dels contenidors”, ha assenyalat Alginet, que ha afegit: “És necessària la implicació de la població per assolir un nivell d’excel·lència en la recollida selectiva i aconseguir així la protecció del nostre entorn.”

Per tal de millorar el servei, els usuaris es poden adreçar al telèfon d’atenció ciutadana que apareix a la serigrafia dels contenidors, a través del qual poden canalitzar dubtes i incidències, un sistema que permet reduir el temps de resposta davant de qualsevol problemàtica.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

6 + 3 =

Últimes notícies