HomeTerres de l'EbreEl tram ebrenc de l’AP-7 és on més s’incrementa el trànsit de...

El tram ebrenc de l’AP-7 és on més s’incrementa el trànsit de camions amb les restriccions a la nacional

Les restriccions de pas de vehicles pesants per les carreteres N-340 i N-240 han multiplicat el trànsit de camions per l’autopista. La mesura ha suposat que fins a un 134% més de vehicles pesants circulen ara per l’AP-7 en el tram entre Peníscola i l’Hospitalet de l’Infant. Segons les dades facilitades pel Servei Català de Trànsit (SCT), l’increment també ha estat molt notable a l’AP-2, entre les Borges Blanques i el Pla de Santa Maria, amb un 112% més de circulació de camions. El tercer tram afectat pel desviament obligatori de l’AP-7, entre Altafulla i Vilafranca del Penedès, és el que n’ha patit un impacte menor, amb tot just un 24% més de trànsit pesant. Durant la primera setmana amb la mesura en vigor, els Mossos d’Esquadra van informar uns 4.300 transportistes de la prohibició de circular pels trams de carretera afectats i, des del 10 de setembre, ja poden denunciar els infractors amb multes de 500 euros.

Com demostren les primeres dades, on més s’ha notat el canvi és al tram entre Peníscola i l’Hospitalet de l’Infant, que ha passat d’uns 2.475 a 5.794 camions diaris, un 134% més. Inevitablement, això ha esponjat la circulació al tram ebrenc de l’N-340, malgrat el nombre creixent de rotondes i els llargs trams de línia contínua existents. Més cap al nord, el tram de l’AP-7 entre Altafulla i Vilafranca -l’únic amb tres carrils per sentit- ha passat de 7.686 a uns 9.541 camions diaris, un 24% més. 

En tots tres trams, les bonificacions previstes per als vehicles de quatre eixos o més són d’un 42,53% en el cas dels camions en trànsit i del 50% en els que facen trajectes interns. Cal tenir en compte també que, malgrat les prohibicions, els camions no han desaparegut del tot d’estes carreteres, perquè hi ha excepcions adreçades a aquells vehicles que tenen l’origen o destinació dins els trams restringits. Tot i això, segons el Servei Català de Trànsit, s’ha establert que els transportistes que hagen de treballar-hi recorren la distància “més curta possible” per  estes vies. 

 

Transportistes amenacen de mobilitzar-se l’11 d’octubre

La Federació Empresarial d’Autotransport de Tarragona (FEAT) amenaça amb mobilitzacions “contundents” l’11 d’octubre si el Govern espanyol i la Generalitat no accepten reunir-se amb el sector per a abordar els “greus perjudicis” que comporta la prohibició de pas en alguns trams de l’N-340 i l’N-240. En un comunicat, la junta directiva de la FEAT expressa el seu rebuig a la mesura i reivindica que el desviament obligatori cap a les autopistes “només és acceptable si no comporta el pagament de cap peatge”. El sector veu “inadmissible” la seua absència en la negociació dels acords i la manca d’interlocució de les administracions, i denuncia que els camioners han de fer molts més quilòmetres per a realitzar alguns transports.

ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

76 + = 78

Últimes notícies