El tren turístic Lo Caspolino ja escalfa motors i tot fa preveure que el proper estiu, en plena temporada turística, ja començarà a funcionar. L’Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova (APPFI) treballa contra rellotge amb la reparació d’una de les locomotores elèctriques Alstom perquè puga començar a funcionar el tren, i en un futur se substituirà per una de les màquines de vapor.
Paral·lelament a la reparació de la locomotora Alstom, dels anys 50, des de l’APPFI estan tramitant l’homologació de la cotxera de trens de Móra la Nova com un centre de reparació de trens homologat. “És un tràmit essencial, que ens obliga a tenir tota una sèrie de material i unes instal·lacions concretes”, explica el president de l’entitat, Jordi Sasplugas. De fet, l’associació ha hagut d’ampliar les dependències de la cotxera en uns 800 metres quadrats de nous espais, com ara els nous vestidors, per a poder homologar el taller. En uns sis mesos, es preveu que el taller puga passar la inspecció del Ministeri de Foment i aconseguisca ser un taller de reparació oficial, i la locomotora estiga ja llesta. Llavors, només caldrà inspeccionar i homologar els cotxes que han de circular, un tràmit que s’allargaria pocs mesos. Així, l’entitat preveu que en uns nou mesos -al juliol o l’agost- el tren turístic puga començar a funcionar, almenys amb dos vagons de passatgers d’època, als quals després s’haurien d’afegir dos cotxes més.
El tren turístic ha d’unir la Costa Daurada amb la Ribera d’Ebre, la Terra Alta i el Baix Aragó per la línia R-15. Té l’objectiu de ser un pol de dinamització turística del territori, promovent que els viatgers baixen del tren a les estacions que escullen i puguen passar el dia gaudint del
territori.