HomeSocietatEl VAG posa a Amposta el punt de mira en la gamificació

El VAG posa a Amposta el punt de mira en la gamificació

Amposta tornarà a ser la seu del Video Art Game Experience (VAG), l’únic esdeveniment cultural sobre videojocs a Catalunya. Els dies 1 i 2 d’octubre, i després d’un any sense esdeveniment a conseqüència de la pandèmia, l’organització ha preparat una segona edició amb una quinzena de conferències, tallers i un espectacle de vídeo mapping en diferents ubicacions com La Lira Ampostina, l’antic Col·legi de les Monges o l’Institut Montsià.

L’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, agraïa l’aposta de l’organització del VAG per crear un esdeveniment innovador a la ciutat: “De la primera edició ja van sorgir fruits tan interessants com el taller de creació de videojocs a les darreres estades d’estiu, les formacions que s’estan coordinant amb diferents administracions o la col·laboració en diferents aspectes del FabLab, i tot això dona una consistència a perquè l’Ajuntament dona suport al VAG. És un esdeveniment que ens obre les portes a un canvi de model social vinculat sobretot a les noves generacions“.

En aquesta línia, des de l’organització detallaven que “l’objectiu del VAG Experience sempre ha sigut retenir el talent del territori, per això treballem per impulsar-lo a través dels tallers i exposant casos d’èxit“, reblava Valentí Garcia. Per això hi ha programats sis tallers sobre màrqueting, texturització o, entre altres, la creació d’un personatge en 2D. Entre les novetats, aquest any també es podrà gaudir d’un espectacle de vídeo mapping a l’antic Col·legi de les Monges i d’una videoconferència en realitat augmentada.

Però el VAG vol seguir trencant tòpics, per això enguany ha centrat l’atenció en la gamificació, pràctica que consisteix a utilitzar les tècniques pròpies dels jocs en disciplines com la salut o l’educació. Un altre dels organitzadors, Joan Garcia, explicava que “es desconeixen moltes coses positives d’aquest sector. Un dels exemples és la creació d’un videojoc per a persones tetraplègiques o com s’està investigant aplicar la tecnologia dels videojocs en la detecció preventiva de malalties“. Casos que professionals del sector com la investigadora Daniela Tost, l’enginyer informàtic Carles Bonet o la periodista Mariola Dinarés exposaran partint de la seva experiència en els sectors de les noves tecnologies i els videojocs.

 

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

22 + = 27

Últimes notícies